برگزاری همایش "اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر"

کدخبر: 2036042

مشاور رییس جمهور از برپایی همایش "اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر"، دوازدهم خرداد در این سازمان خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰ مهمان خارجی در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست خبری همایش «اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر» با حضور سید رضا صالحی امیری، مشاور رئیس جمهوری و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در محل این سازمان برگزار شد.

صالحی امیری در ابتدای نشست با اشاره به همایش «اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر»‌گفت:‌ انجام امور مربوط به همایش با مشارکت و هم فکری میان نخبگان و همچنین نهادهای فرهنگی در سال گذشته آغاز شد و از اردیبهشت سال گذشته تقریباً یک سال از مقدمات برگزاری همایش می‌گذرد.

وی با بیان اینکه متولی اصلی این حرکت جهاد دانشگاهی و دفتر نشر آثار امام خمینی، کتابخانه، دانشگاه آزاد، پژوهشکده امام و مرکز فرهنگی هستند،‌گفت: در این همایش بزرگ بین المللی، قرار است به دلیل شفاف سازی اندیشه امام، در حوزه اسلام سیاسی برای دنیای پر آشوب امروز، حرکتی علمی و فراگیر انجام بشود. مقدماتی در داخل آغاز و همچنین نشست‌هایی در سطح کشور به صورت پیش نشست مقدماتی برگزار شد .

صالحی امیری با تاکید براینکه مهمترین هدفی که این همایش دنبال می‌کند نسبت سنجی میان گفتمان اسلام سیاسی در اندیشه امام با عناصر و ابعاد ایجابی و سلبی اندیشه سیاسی معاصر است، افزود: عناصری مثل اخلاقیت اعتدال، خشونت، تکفیر و ترور. این مرزبندی‌ها یک ضرورت قطعی است.

وی با بیان اینکه همایش «اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر» 12 خرداد در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود، افزود: این همایش با حضور 250 نفر از مهمانان خارجی، بیش از یکصد نفر از رهبران اقلیت های دینی و با حضور چند صد نفر از نخبگان و فرهیختگان و اندیشمندان ایرانی برگزار می‌شود.

صالحی امیری با اشاره به مقالات و آثار دریافت شده در این همایش ادامه داد: وجه تمایز این همایش با سایر همایش‌های مشابه وجهه علمی آن است، چرا که دستاوردهای که آن در روز همایش (12 خرداد) در قالب پنج جلد کتاب رونمایی خواهد شد، می‌تواند یکی از منابع و ماخذ اصلی برای تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دنیای امروز باشد.

ارسال نظر: