ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردان در گفتگو با «نسیم آنلاین» :

"مسیر معکوس" به زودی کلید می‌خورد/ فارابی بناست وام اندکی به ما دهد

کدخبر: 2061267

ابوالفضل جلیلی گفت: ان‌شاءالله با رسیدن به نسخه نهایی فیلمنامه کار فیلمبرداری را آغاز می‌کنم و فکر می‌کنم این فیلم هم بتواند به عنوان یک آسیب‌شناسی درست از زمانه خود مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردانی که تقریبا هیچ کدام از فیلمهایی که ساخته اکران نشده است در سه سال گذشته به دنبال آن بود که شرایط تولید یکی از فیلمنامه های خود با نام «مسیر معکوس» را فراهم آورد که هنوز میسر نشده است.

جلیلی درباره اینکه چرا علیرغم حمایتهایی که از مدیران سینمایی دولت یازدهم داشته حمایتی برای تولید این فیلم شامل حالش نشده به « نسیم آنلاین » گفت: من شخصا با دولت و سیاستگذاری سینمایی اش مشکل ندارم و بیشتر با خودم مشکل دارم که برای رسیدن به متن نهایی کمی دچار وسواس شدم. من هیچ گاه دنبال حمایتهای دولتی نبودم که اگر جز این بود در همه این سالها این همه فیلمم پشت خط اکران نمی ماند.

وی ادامه داد: واقعا تغییر دولتهای مختلف فرقی به حال من نداشته است و هر دولتی که سرکار آمده کارگردانان مستقل معمولا حمایتی را متوجه خود ندیده اند. مستقل ماندن دشوار است چون ارگانهایی که می خواهند به شما کمک کنند مدام استقلال تان را به خدشه می اندازند.

بررسی مشکلات نوجوانان معاصر

جلیلی با اشاره به اینکه علیرغم همه محدودیتها سعی می کند فیلم «مسیر معکوس» را به زودی کلید بزند بیان داشت: انشاءا.. با رسیدن به نسخه نهایی فیلمنامه کار فیلمبرداری را آغاز می کنم و فکر می کنم این فیلم هم بتواند به عنوان یک آسیب شناسی درست از زمانه خود مورد توجه قرار گیرد.

این کارگردان درباره مضمون «مسیر معکوس» اظهار داشت: این فیلمی است با رویکرد بررسی مسائل نوجوانان و البته این بررسی در بستر معاصر روی می دهد یعنی تلاش داشته ام به بررسی مشکلات نوجوانان روزگار معاصر بپردازم و اینکه چقدر تفاوت است میان نگرش نوجوانان این روزگار با دهه های گذشته.

فارابی قرار است وام اندکی بدهد

کارگردان آثاری مانند «ابجد» و «حافظ» درباره چگونگی تأمین بودجه «مسیر معکوس» بیان داشت: فارابی قرار است وام اندکی به ما تخصیص دهد که این وام هم فقط بخشی از هزینه های فیلم را تأمین می کند با این حال چون سالهاست متد فیلمسازی مستقل و با هزینه اندک را آموخته ام فیلم ام را به سرانجام خواهم رساند.

وی ادامه داد: نمی شود انتظاری بیش از این هم داشت بخصوص که همه فیلمسازان مترصد آن هستند که از ارگانهای دولتی حمایت بگیرند و بدیهی است که در این بین برخی از مستقلترها فدا می شوند. فیلمسازان مستقل عموما در همه ادوار تحت فشار بوده اند و با سختی کار خود را به سرانجام رسانده اند و البته که کلید موفقیت نیز از جریان فیلمسازی مستقل بیرون می آید.

ارسال نظر: