قدردانی رئیس العلمای بوسنی از حمایتهای دولت و ملت ایران؛

اوقاف ایران و بوسنی تفاهم نامه همکاری امضاء می کنند

کدخبر: 2065217

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  کشورمان که به دعوت رئیس اوقاف جمعیت اسلامی بوسنی وهرز گووین راهی   به این کشور سفر کرده در دیدار با رئیس العلمای بوسنی در سارایوو گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بدنبال  وحدت بین مسلمانان در سراسر جهان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام والمسلیمن علی محمدی و هیات همراه که صبح روز دوشنبه به دعوت دکتر سنائید زاییمویچ رئیس اوقاف جمعیت اسلامی بوسنی وهرز گووین وارد سارایوو شد در دیدار با 'حسین افندی کاوازویچ' گفت: ایران اسلامی همواره داعیه دار وحدت بین مسلمانان در سراسر جهان حول محور قرآن کریم و تعالیم عالیه پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده و کسانی که به هر نحو خواسته و یا ناخواسته با اعمال و سخنان خود معنای دیگری را القا نمایند که موجب کوچکترین تفرقه در جهان اسلام شود به طور قطع در جهت منافع دشمنان اسلام گام بر می دارند.

وی همچنین با اشاره به سیره امام خمینی (ره) و نیز آرا و نظرات و فتاوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت احترام به مقدسات فرق مختلف مسلمان افزود: امروزه دشمنان منافع مسلمانان در اشکال و لباسهای گوناگون سعی دارند با سوء استفاده از اختلافات جزئی مذاهب مختلف اسلامی مانع از وحدت امت اسلامی شوند که سلسله جنبان اینها استکبار جهانی است.

شیعیان یکی از شاخه های برومند درخت تناور اسلام هستند

رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین هم در این دیدار ضمن تایید سخنان نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف وامورخیریه کشورمان اظهار کرد: ملت عزیز ایران به ویژه رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای همواره در سخت ترین شرایط در کنار مردم بوسنی و هرزگوین بوده و امروز نیز سازمان جمعیت اسلامی بوسنی و هرزگوین از همکاری و همیاری برادران ایرانی خود بهره مند است.

حسین افندی کاوازویچ افزود: در زمان جنگ بوسنی و هرزگوین برادران ایرانی ما بدون هیچ چشمداشتی به یاری ما شتافتند و هیچگاه اختلاف مذاهب ما مانع از این همیاری وهمکاری نبوده است. امروز ما معتقدیم که شیعیان یکی از شاخه های برومند درخت تناور اسلام هستند که موجب هر چه پربار تر شدن این درخت شده اند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: یکی از وظایف ما به عنوان عالم اسلامی این است که تلاش دشمنان را برای ایجاد تفرقه خنثی کنیم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام به اهداف شوم خود برسند.

در همین راستا به نظر اینجانب زمان آن رسیده است که علمای طراز اول ایران، ترکیه، الازهر مصر و بوسنی و هرزگوین دور هم جمع شوند و برای برون رفت از این بحران که جهان اسلام را به خود مشغول داشته چاره ای بیاندیشند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از اینکه همکاری در زمینه وقف نیز به سایر زمینه های همکاری دو کشور افزوده شده بسیار خرسند هستیم و امیداست با امضای تفاهم نامه مقرر زمینه لازم برای استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت بهینه اوقاف برای ما فراهم شود.

وی گفت: اوقاف در زندگی مردم بوسنی و هرزگوین نقش بسیار مهمی دارد و دانشکده ها و مدارس اسلامی که وظیفه خطیر آموزش و تربیت نسل جوان را بر عهده دارند همگی از اوقاف کمک می گیرند.

در پایان این دیدار یک جلد کلام الله مجید که توسط سازمان اوقاف کشورمان به چاپ نفیس رسیده است به رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین اهدا شد.

آشنایی با فعالیتهای اداره اوقاف بوسنی در شهرهای سارایوو و موستار و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان اوقاف وامورخیریه کشورمان و سازمان جمعیت اسلامی بوسنی و هرزگوین از اهداف این سفر است.

سفر حجت الاسلام والمسلمین محمدی به بوسنی و هرزگوین در پاسخ به سفر دکتر سنائید زائی موویچ رئیس اوقاف بوسنی در دی ماه سال گذشته انجام می پذیرد که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو برنامه ریزی و هماهنگ شده بود.

ارسال نظر: