نشست فیلم "کمدی‌ انسانی"؛

ساخت "کمدی انسانی" در بخش خصوصی به صرفه نیست

کدخبر: 2086310

نشست خبری فیلم "کمدی‌ انسانی" ساخته محمدهادی کریمی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری فیلم «کمدی‌انسانی» ساخته محمدهادی کریمی در برج میلاد برگزار شد.

کریمی در ابتدای نشست گفت: این فیلم برای ساخته شدن نیازمند انگیزه هایی بود که بالاخره ایجاد شد. البته باید بگویم که اگر بخواهیم دو دو تا چهار تایی داشته باشیم، این فیلم نباید در بخش خصوصی ساخته شود و ما همه تلاش مان را کردیم که این فیلم همه مولفه های لازم را داشته باشد؛ با این حال می دانید که بضاعت بخش خصوصی در سینما چقدر است.

وی ادامه داد: داستان فیلم به نوعی است که مجاب شدم بعد از 4 سال این فیلم را بسازم؛ در حقیقت انگیزه ساخت فیلم همانند ماشه ای بود که چکیده شد.

کارگردان «کمدی‌انسانی» تصریح کرد:ایده فیلم از قبل طراحی نشده بود و ارتجالاً نوشته شده است. ما از چیزی سخن می‌گفتیم که بسیاری با آن تجربه زیستی داشتهاند. برای گفتن چیزهای تلخ راهی جز این ندارم .

کریمی درباره بی اسم بودن شخصیتها گفت: نیاز نیست که اسمی داشته باشند، شخصیتها نمادین نیستند، اما مشکلات مطرح شده در فیلم نهادینه است که چطور خشونت در جامعه شکل میگیرد. مخاطب باید درگیر ناظم شود نه اسم خاص. تنها اسامی خاص نام قهرمانان فیلم کازابلانکا بر پرده سینماست. خواهان این بودم درباره مشکلات انسان بگویم .

این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که چرا انتهای فیلم برخلاف ابتدا شیرین نیست گفت: خنده در فیلم از لبخند به تلخندی بدل میشود و در نهایت باید چشمها را خیس کند . آغاز دیکنزی است و پایان انتزاعی است چون جز آن راهی برای امید دادن نداشتم .

کریمی درباره اینکه چرا خودش فیلم را تدوین کرده است و فیلم نماهای تکراری دارد بیان کرد: تدوین براساس نوشته و دکوپاژ من بوده است. شش دقیقه راش استفاده نشده وجود داشت، اما هر آنچه قصه نیاز داشت وجود دارد. نمای بوکس دوبار تکرار نمیشود .

وی همچنین درباره انتخاب بستر تاریخ معاصر افزود: این فیلم یک اثر بیوگرافیک است که در آن قرار است فردی بزرگ شود. در شصت سال پیش چپ دست بودن در مدارس مذموم بود. بسیاری از نماهای بیرونی با تری دی ساخته شده است. در غزالی دهه چهل و پنجاه نداشتیم. این فیلم بافتش میبایست دراماتیک باشد. ما معماری به ما هو معماری استفاده کردهایم. نیازی نداشتیم بگوییم اکنون سال 42 یا 45 است. مقطع معاصر پیش از انقلاب یکی از مشکلات سینمای ماست .

وی در خصوص پیش بینی اش از استقبال فیلم در زمان اکران بیان داشت : بخشی از اکران در فیلم است که ما تلاش صادقانه‌ای در این خصوص انجام دادیم. من در فیلمسازی در یک حاشیه خاصی حرکت می‌کنم و دوست دارم به مخاطب نزدیک شوم . بخش دیگر به آن است که سالن آماده داشته باشیم و تبلیغات در رسانه‌های موثر داشته باشیم. امیدوارم دچار ریزش مخاطب نشویم. در سالن‌ها نوعاً با استقبال مخاطب روبرو شدهایم .

علیرضا شجاع نوری گفت: همکاری ام برای این پروژه با یک تلفن شروع و سپس به ملاقات حضوری منجر شد و امروز که فیلم را دیدم خوشحال که پذیرفتم .

در خاتمه علی نصیری‌نیا، طراح لباس و صحنه گفت: در سینمای مستقل فشارهایی وجود دارد اما لطمهای به فیلم نزده است و گفت: بیشتر از آنکه بخواهم تاریخ را روایت کنم تلاش شده قصه فیلم نقل شود .

ارسال نظر: