اخبار آرشیوی

کدخبر: 880472

چهارمین جشن فیلمنامه‌نویسان در موزه سینما/۱- راستین: بعد از سالها به این نتیجه رسیدیم که باید به فیلمنامه‌نویس هم احترام گذاشت/ توحیدی: بهتر است این بساط ثبت فیلمنامه که به کاری موازی با خانه سینما بدل شده، برچیده شود/ امیدوارم فیلمنامه‌نویسان به امنیت شغلی برسند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، چهارمین جشن فیلمنامه نویسان شب گذشته با حضور جمعی از اهالی سینما، در موزه سینما برگزار شد. در این مراسم شادمهر راستین رئیس شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این جشن ایجاد فضایی گرم و صمیمی بین اعضای انجمن فیلمنامه نویسان است. ما از سال 89 که برای برگزاری جشن فعالیت می کردیم درنظر داشتیم تا یک شب در سال همه صنوف دور هم جمع شوند تا از مسائل صنفی خود صحبت کنند. وی افزود: خوشبختانه بعد از این همه سال به این نتیجه رسیدیم که باید به فیلمنامه نویس احترام گذاشته و همچنین به مقوله تالیف و مولف نیز شخصیت بخشیده شود. راستین ادامه داد: در مراسم امشب اعلام می کنم که از امروز تا روز سینما غرفه فیلمنامه نویسی در موزه سینما برپا می شود. در این غرفه شاهد نگهداری مجموعه یادگاری های فیلمنامه های سینمایی هستیم. وی تصریح کرد: خبر دیگر که امشب اعلام می شود اغاز به کار باشگاه فیلمنامه نویسان است. همچنین بر اساس سالهای قبل کانون فیلمنامه نویسان درنظر دارد تا به بهترین فیلمنامه جایزه اهدا کند. فرهاد توحیدی به عنوان رئیس کانون فیلمنامه نویسان در سخنانی گفت: این کانون جز نخستین کانون هایی بود که در خانه سینما تشکیل شد. بدون سه صنف کارگردانان، فیلمنامه نویسان و تهیه کنندگان امور سینما آنگونه که باید پیش نخواهد رفت. وی افزود: یکی از بزرگترین کارهای کانون فیلمنامه نویسان تاسیس کانون فیلمنامه ایران بوده است. آن هم در زمانی که خانه سینما تعطیل شده بود و وزارت ارشاد آن را اداره می کرد. البته کار به جایی رسیده بود که برگه ثبت فیلمنامه که از مهمترین اسناد در صدور پروانه ساخت به شمار می رود توسط این کانون صادر میشد. توحیدی ادامه داد: البته در حال حاضر و امروزه هم این صدور برگه ثبت ادامه دارد ولی بهتر است که این بساط ثبت فیلمنامه که به کاری موازی با خانه سینما بدل شده برچیده شود. در حقیقت شاهد این امر باشیم که بانک فیلمنامه در خانه سینما این کار را انجام بدهد. وی تصریح کرد: در همه مقاطع زمانی شاهد بحران فیلمنامه در سینمای ایران بوده ایم. اما باید ارزیابی کنیم و ببینیم که سهم فیلمنامه نویسان در این بحران به چه میزان بوده است. در این راستا باید به تعریف درست و مشخصی از نظام سینمایی و امنیت شغلی دست پیدا کنیم. توحیدی اضافه کرد: در واقع قرار است شماره نظام صنفی از سوی خانه سینما به همه فعالان در حوزه سینما داده شود. تا هر زمان که سخنی از فیلمنامه نویسی به میان بیاید به توجه به شماره فیلمنامه نویس سهم فیلمنامه در سینما مشخص شود. وی ادامه داد: امیدوارم با هدف تقویت بخش خصوصی، اعتبارات و منابع دولتی به این بخش واگذار شود تا شاهد تقویت این بخش در کشور باشیم. که اگر این اتفاق رخ دهد با توجه به وضعیت بازار شاهد تناسب عرضه و تقاضا در حوزه سینمای کشور خواهیم بود. توحیدی در پایان گفت: امیدوارم که فیلمنامه نویسان از امنیت شغلی برخوردار باشند زیرا شایسته بهترین ها در حوزه سینمای کشور هستند.
ارسال نظر: