فاضل لنکرانی: بانوان طلبه با هجمه شدیدی که برای اضمحلال زنان وجود دارد مقابله کنند

کدخبر: 927639

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: حضور زنان در عرصه دفاع از دین یک عامل قوی برای دفاع از انقلاب و نظام است/ اگر زنان پاک و مطهره را به وسیله حوزه‌های علمیه تربیت کنیم، جامعه را بیمه‌ کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی در دیدار جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه یکی از ابعاد تحول حوزه‌ توجه به حوزه علمیه خواهران است اظهار کرد: تحول در حوزه به آن معنای وسیعی که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید انتظار دارند، بدون توجه به حوزه‌های علمیه خواهران، محقق نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه امروز تفکر عدم حضور بانوان در عرصه علم و فقاهت در حوزه جایگاهی ندارد بیان کرد: اگر در دفاع از دین در حوزه مسائل مربوط به بانوان در اختیار خودشان قرار گیرد قطعاً تاثیر فوق العادهه‌ای در نیمی از جامعه که بانوان هستند خواهد داشت.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: در حقیقت هدف اصلی از تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران نیز تربیت شخصیت‌هایی است مه بتوانند در دفاع از دین قوی و عالمانه وارد شوند و این امر مهم امروز در حوزه علیمه خواهران محقق شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه ادعا داریم در مسائل علمی، تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد گفت: همان اندازه که مردان می‌توانند در تمام مسائل علمی دقیق باشند،‌ زنان هم می‌توانند دقیق باشند و حضور زنان در عرصه دفاع از دین یک عامل قوی برای دفاع از انقلاب و نظام است.

وی ادامه داد: قطعاً اگر بخواهیم در راستای تطهیر جامعه قدم برداریم این هدف مهم با حضور زنان مطهره ممکن خواهد بود و اگر زنان پاک و مطهره را به وسیله حوزه‌های علمیه تربیت کنیم، جامعه را بیمه‌ کرده‌ایم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند جایگاه ویژه زن در نظام اسلامی را به خوبی نمایان کنند ابراز کرد: بانوان طلبه می‌توانند خوب و دقیق از دین دفاع کنند و با هجمه شدیدی که برای اضمحلال بانوان وجود دارد، مقابله کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: استقبال بانوان طلبه از مسائل دینی رشد فزاینده دارد و بانوان متقاضی تحصیل در حوزه علمیه بیش از آقایان هستند و از این رو باید با برنامه‌ریزی صحیح‌تر و دقیق‌تر این مهم را مورد توجه قرار داد و نباید بانوان در تحصیل علم متوقف شوند و در عین حال مسائل تبلیغی، عالمانه و محققانه دین را بیان کنند.

ارسال نظر: