"دوازدهمین آزمون قرآن و عترت روز جمعه برگزار می‌شود"

کدخبر: 930854

مدیر کل دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در نشست خبری گفت: این آزمون جمعه ۸ صبح همزمان در ۳۱۰ شهر با حضور ۶۳ هزار شرکت‌کننده و در ۴ رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر، و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار«نسیم»، حجت‌الاسلام پروانه، مدیر آموزشی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری این معاونت که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت برگزار شد گفت: روز جمعه 4 مهرماه، آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 310 شهر برگزار خواهد شد که این آزمون‌ها توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود و یک نفر نیز از مرکز به عنوان ناظر در جلسه حاضر خواهد شد.

وی ادامه داد: 63 هزار نفر در این مسابقات شرکت خواهند داشت که این امار نیز به دلیل هزینه‌ای که داوطلبان پرداخت کرده‌اند قطعی است. این آزمون 8 صبح برگزار می‌شود و اوراق نیز تا دو هفته بعد تصحیح خواهد شد و به کسانی که بالای 60 درصد از سؤالت را پاسخ دهند گواهینامه معتبر داده می‌شود.به 150 نفر از برگزیدگان نیز کمک هزینه سفر زیارتی عمره و عتبات عالیات تقدیم می‌شود.

پروانه اظهار داشت: 51691 نفر از داوطلبان شرکت در آزمون خانم هستند که این تعداد 82 درصد شرکت‌‌کنندگان را شامل می‌شود، افراد زیر 12 سال به تعداد 8758 نفر هستند و افراد بالای 12 سال 54157 نفر می‌باشند. مسابقه نیز در 4 رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر، و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

ارسال نظر: