افضلی‌فرد: ارشاد از بکارگیری فتنه‌گران دست بردارد؛ فیلم‌‌های خاص فعلا اکران نمی‌شوند

کدخبر: 941461

عضو کمیسیون اصل نود درباره بکارگیری فتنه‌گران به «نسیم»، گفت: رهبرانقلاب تذکر داده‌اند اما برخی متوجه نیستند/ بررسی فیلم خلاف ارزش‌ها وظیفه ماست؛ وزیر ارشاد نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند

مصطفی افضلی فرد عضو کمیسون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرنگار «نسیم» درباره دیدگاه نمایندگان کمیسیون نسبت به دو فیلم پرحاشیه مرتبط با فتنه گفت: پیرامون دو فیلم "قصه ها" و "عصبانی نیستم" این نکته را باید عرض کنم که در جلسه ای که دوستان ما از وزارت ارشاد در مجلس بودند حضور داشتم.

*فعلا برخی فیلمها اکران نمی‌شوند

وی افزود: بررسی فیلم هایی که این شائبه را ایجاد می کند که مخالف ارزش های انقلاب است جز وظایف ما در کمیسیون اصل 90 است. در صورت لزوم مسئول مورد نظر را فراخوانده و به او تذکر می دهیم. در مورد این دو فیلم هم با ارشاد مکاتبه ای شده و در خواست کرده ایم که فعلا این فیلم ها اکران نشوند.

*وزیر ارشاد نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند

این نماینده مجلس درباره اظهار نظر اخیر علی جنتی وزیر ارشاد مبنی بر اینکه برای اکران فیلم‌ها مستقل هستند و نیاز نیست سایر نهادها تصمیم بگیرند، تأکید داشت: باید بگویم که ایشان در آن حدی نیستند که بخواهند برای کمیسیون اصل 90 که نظرات عالیه ای برای قوای سه گانه دارند تعیین تکلیف کنند.

افضلی فرد خاطرنشان کرد: البته شاید منظور ایشان نهادها و دستگاههای دیگری است. این نکته را هم باید عرض کنم که این قبیل صحبت ها چیزی از اختیارات ما کم نمی کند.

*وقتی رهبر انقلاب تذکر می‌دهد، چرا برخی گوش نمی‌کنند؟

وی پیرامون به کارگیری یکی از محکومین فتنه 88 در سمت مشاور حقوقی سازمان سینمایی نیز عنوان کرد: بر اساس اصل 10 قانون اساسی قوای سه گانه بایستی پیرامون بکارگیری افراد مسئله دار تا احتیاط کرده و از به کارگیری اینها خودداری کنند.

این نماینده مجلس به سخنانی رهبر انقلاب در این رابطه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم در خصوص ماجراهای پیش آمده در سال 88 صراحتا اعلام کردند که برخی ها دوپهلو عمل می کنند و افراد و گروهها باید مواضع خود را روشن اعلام کنند.

افضلی فرد یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت نیز بر لزوم خودداری از استفاده از افرادی که مسئله دار هستند تاکیداتی داشتند اما با این حال شاهد برخی قصورها و کوتاهی ها در بکار گیری عوامل فتنه 88 در برخی رده ها هستیم.

*استفاده از فتنه گران در سمتهای دولتی، عقلانی نیست

وی گفت: اینکه فردی با سابقه کیفری در پستی قرار بگیرد قبل از اینکه مسئله ای سیاسی موضوعی عقلانی است. یک مدیر باید از عقلانیت حقیقی برخوردار باشد و از بکارگیری عوامل فتنه که بر خلاف مصالح مردم و کشور هستند خودداری کنند.

این نماینده مجلس افزود: زیرا عوامل فتنه سه ویژگی دارند. نخست اینکه هنجار شکن هستند و چنین فردی نمی تواند مسئول باشد. دوم اینکه عوامل فتنه قانون شکنی کردند و بر مبنای منافع حزبی و باندی قانون را دور زدند و سوم اینکه اینها با اقدامات خود دشمن ناامید را امیدوار کردند و موجب شدند تا ادبیات همیشه خاضعانه آنها بعد از فتنه گستاخانه شود.

*ما هم به این مسائل ورود می‌کنیم

افضلی فرد ادامه داد: در این رابطه هم مجلس و هم کمیسیون اصل 90 و هم قوه قضائیه باید به وظیفه خود عمل کنند. در حقیقت در این قیبل مسائل باید بازرسی کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان ورود کرده و منظم و حساب شده اقدام کنند تا جلوی بکار گیری این دست افراد گرفته شود و یا آثار نامطلوب انها به حداقل کاهش پیدا کند.

ارسال نظر: