جانشین سازمان بسیج هنرمندان: مسئولین ارشاد از ماجراجویی دست بردارند

کدخبر: 943708

حسین حسن‌نژاد با انتقاد از برخی اقدامات در وزارت ارشاد اظهار داشت: مدیران ارشاد به جای لجاجت با یک تاریخ و ارزش‌های انقلاب، باید در مکتب مردم، عاشورا و امام حسین(ع) را ببینند و برای آن فرهنگ‌سازی کنند

به گزارش «نسیم»، جانشین سازمان بسیج هنرمندان با بیان این که عرصه ی فرهنگ، عرصه ی آزمون و خطای مسئولین نیست گفت:بخش هایی از وزارت ارشاد، علاقه زیادی به ماجراجویی و جلب توجه رسانه ها پیدا کرده اند و به همین دلیل هم شاهد اجرای سیاست های نامتعارف هستیم.

حسین حسن نژاد با اشاره به تصمیم ارشاد برای بازخوانی نمایشنامه ای از عباس نعلبندیان افزود: اجرای نمایشنامه های موهن همیشه و در هر حالتی قبیح است اما از آن قبیح تر آن که این کار زشت تحت عناوین مقدس انجام شود و بخواهیم از پروژه طاغوتی عرفی سازی دین که در زمان پیش از پیروزی انقلاب در جریان بود، رفع قباحت نمائیم. این مدیر فرهنگی افزود: مدیران وزارت ارشاد باید توجه داشته باشند که جامعه در کلاس درس آن ها ننشسته اند . آن ها می خواهند به جامعه بگویند چه چیز خوب است و چه چیز خوب نیست ؟ این در حالی است که جامعه ، بیش از سی و شش سال است که با انقلاب شکوهمند اسلامی اش حرفش را زده و تا ده ها سال به همه این درس را داده که منظورش از فرهنگ ، هنر و مذهب چیست؟ بنابر این مدیران ارشاد به جای لجاجت با یک تاریخ و ارزش های انقلاب ، باید در مکتب مردم عاشورا و امام حسین(ع) را ببینند و برای آن فرهنگ سازی کنند . وی با انتقاد شدید از تفکری که ماجراجویانه به فکر احیای نگاه عرفی به مقولات مذهبی است افزود: مسئله فرهنگ چیزی نیست که هر کس بتواند به سلیقه ی خود برای آن تعیین خط مشی نماید و بر این اساس هر دولتی باید مجری سیاست های نظام در حوزه ی فرهنگ باشد . نه این که به صورت آزمایشگاهی کارهایی را امتحان کند و منتظر نتایج آن ها بماند. جانشین سازمان بسیج هنرمندان در پایان افزود: توصیه برادرانه ما مسئولین ارشاد، توجه آن ها به مسائل فرهنگی اصلی کشور است ؛ چون به نظر ما مدتی است که سریال این آدرس های اشتباهی دادن ها و کارهای ماجراجویانه و رسانه ای ، فرصت خدمت در این نهاد مهم را از متصدیان امور گرفته است.

ارسال نظر: