ابوالفضل جلیلی: به سینما اصلا اجازه نمایش سوژه‌های اقتصادی را نمی‌دهند

کدخبر: 962294

این کارگردان به «نسیم»، گفت: این موضوعات مثل مفاسد اقتصادی را تند تلقی می‌کنند بنابراین نمی‌توان به آنها پرداخت/ یا نمی‌گذارند فیلمسازان سراغ آنها بروند یا اینکه اجازه‌اش حتی به متولیان امور هنری هم داده نمی‌شود

در سالهای اخیر در کشور گاه با برخی مشکلات و پرونده‌های اقتصادی روبرو بوده‎ایم؛ پرونده هایی چون اختلاس کلان ولی متاسفانه سینماگران ما برای ساخت آثاری با این مضامین پیشقدم نشده اند.

در همین ارتباط ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما درباره اینکه آیا خودش هیچ گاه علاقه نداشته که به سراغ طرح چنین مضامینی در آثارش برود به خبرنگار «نسیم» گفت: در تمام کارهایی که کرده ام حتی اگر معضلی را هم بیان نموده ام تلاشی کرده ام برای بهبود وضعیت کلان کشور. در واقع به دنبال این بوده ام که به مردم اطلاعات بدهم اما در مورد سوژه های اقتصادی طبیعی است که چون اغلب به لحاظ واکاوی، تند تلقی میشوند نمیتوان در فیلمها به آنها پرداخت.

* نمیگذارند سراغ مفاسد اقتصادی برویم

وی ادامه داد: البته شاید بخشی از این نگذاشتن ها ناشی از آن باشد که روش فیلمسازان برای طرح آنها نیز بیش از حد دُگم بوده است یعنی هدف، مقدس است اما روش، دُگم و همین باعث واهمه سیاستگذار در صدور مجور می شود.

جلیلی افزود: در نهایت یا نمی گذارند فیلمسازان سراغ سوژه های اقتصادی بروند یا آن که اجازه اش حتی به متولیان امور هنری هم داده نشده است. این را هم یادتان باشد که حتی در انعکاس اخبار این ماجراها مرتب می گویند مثلا اختلاس انجام شده اما نمی گویند پول اختلاس شده به کجا رفته است.

*سینما باید هشدار بدهد تا کسی نتواند خلافی بکند

جلیلی درباره اینکه خودش علاقمند است که چگونه به سراغ طرح چنین مضامینی برود به «نسیم» گفت: من می گویم بزرگان هر چه بوده اند، تمام شده و ر فته است. حالا باید بر روی کودکان و نوجوانان کار کنیم یعنی به کودک و نوجوان طوری آموزش دهیم که مضرات پدیده هایی مانند اختلاس را از کودکی دریابد تا در بزرگسالی حتی در صورت ایجاد مجال سراغش نرود. سینما و تلویزیون هم در این مسیر گام بردارند.

ارسال نظر: