مدیرعامل انجمن سینمای جوانان: از سینمای دینی حمایت می‌کنیم

کدخبر: 983835

فرید فرخنده‌کیش در حاشیه جشنواره رویش، گفت: یکی از اهداف انجمن ترویج سینمای دینی است؛ باید سینمایی داشته باشیم که برگرفته از اخلاق باشد چرا که اخلاق نزد پیامبر اسلام نیز جایگاه ویژه‌ای داشته است

به گزارش «نسیم»، فرید فرخنده کیش از فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران در ارتباط با سینمای دینی، گفت: انجمن سینمای جوان یکی از برنامه های اصلی اش در زمینه سینمای دینی است اگر توجه کرده باشید انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره ای مشابه جشنواره «فیلم کوتاه دینی رویش» دارد که در قم برگزار می شود. تلاش داریم در این زمینه ترویج تفکری داشته باشیم. برگزاری چنین جشنواره هایی را جزو اهداف کلان خود می دانیم بدین جهت که بیشتر مخاطبین انجمن سینمای جوانان ایران جوانان هستند. قطعا به همان نسبت برایش برنامه ریزی خواهیم داشت ما سینمای دینی را مورد حمایت جدی قرار خواهیم داد. البته بنده خودم را جزو خانواده جشنواره رویش می دانم.

*«رویش» به پیشرفت سینمای دینی کمک می کند

وی در ادامه گفت: این جشنواره با موضوعی که دارد جایگاه خوبی در میان فیلم سازان و سایر جشنواره ها پیدا کرده است. این جشنواره قطعاً می تواند به پیشرفت جایگاه سینمای دینی کمک کند. جایگاه این جشنواره را بسیار بالا می دانم چرا که این جشنواره در مشهد بنیادش گذاشته شد و ای کاش همانند سال های گذشته این جشنواره در جوار امام رضا (ع) برگزار می شد.

فرخنده کیش در ارتباط با تعریف سینمای دینی گفت: سینمایی که غیر دینی نباشد سینمای دینی است. فقط باید سینمایی را که مغایرت مفهومی با دین دارد از سینمای دینی جدا کرد. در جمهوری اسلامی نیز باید توقع داشته باشیم که چنین اتفاقی بیافتد. باید سینمایی داشته باشیم که برگرفته از اخلاق باشد چرا که اخلاق نزد پیامبر اسلام نیز جایگاه ویژه ای داشته است.

شایان ذکر است نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش امروز جمعه هشتم اسفند ماه با برگزاری اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر: