با گذشت ۱۸ روز

ابتکار، راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی هوا را به هیأت دولت ارائه داد

کدخبر: 2000590

بر اساس گزارش سازمان محیط زیست، طرح ارتقای کیفیت فرآورده‌های سوختی شامل بنزین و گازوئیل جهت تکمیل توزیع در کلان‌شهرها در مرحله اول و گسترش به کل کشور در پالایشگاه‌ها از جمله اقدامات در دست اجراست.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی هوا در جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران به ریاست رئیس‌جمهور ارائه شد.

بنا بر گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، طرح ارتقای کیفیت فرآورده‌های سوختی شامل بنزین و گازوئیل جهت تکمیل توزیع در کلان‌شهرها در مرحله اول و گسترش به کل کشور در پالایشگاه‌ها از جمله اقدامات در دست اجراست.

همچنین اختصاص حداقل 10 درصد از ظرفیت‌های جدید تولید برق به نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، زیست توده و زمین گرمایی و حمایت از توسعه شبکه هوشمند انرژی از دیگر برنامه‌ها برای کاهش آلودگی هواست. تعویض کاتالیزگر خودروهای عمومی درون شهری و پیشنهاد جایگزینی موتورسیکلتهای برقی بجای موتورسیکلت‌های بنزینی، ایجاد ساختار یکپارچه معاینه فنی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های الکترونیکی و اصلاح حدود مجاز آلایندگی در معاینه فنی، ارائه برنامه اجرایی نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی درون کلانشهرها، تکمیل اجرای طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارهای بنزین (کهاب)، ارائه برنامه بازسازی، نوسازی و ارتقای فناوری در صنایع آلوده کلان‌شهرها و الزام واحدهای صنعتی با آلودگی بالا به تجهیزات کنترلی و نیز افزایش سرانه فضای سبز در شهرها و حریم آنها، از دیگر راهکارها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در گزارش مذکور برای کاهش آلودگی هواست.

ارسال نظر: