گروسی: فدراسیون فوتبال و صداوسیما روی حق پخش مسابقات لیگ برتر توافق کنند

کدخبر: 1015440

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش افزود: باشگاه‌ها به امکاناتی مثل حق پخش نیاز دارند و باید از آن استفاده کنند/ نمی‎توان لیگ را به دلیل عدم پرداخت حق پخش تعطیل کرد و تنها راه در حال حاضر توافق است

به گزارش «نسیم»، حسین گروسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اختلاف فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما درخصوص حق پخش مسابقات لیگ برتر حل شدنی است٬ گفت: همیشه اختلافاتی دراین‌باره وجود داشته ولی به صورت توافقی رفع شده، بهتر است این فصل هم بدین صورت باشد تا برای فصل‌ آینده به طورکل این مسأله حل شود.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا زمانی که باشگاه‌ها به طور کامل خصوصی‌سازی نشده‌اند این مشکل وجود دارد٬ باید اول قانون خصوصی‌سازی که مصوبه مجلس است اجرایی شود پس از آن مسائل مهمی چون حق پخش نیز در کنار آن حل خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، افزود: باشگاه‌های خصوصی می‌توانند حق پخش بگیرند بنابراین این قانون باید اجرا شود٬ باشگاه‌ها به امکاناتی مثل حق پخش نیاز دارند و باید از آن استفاده کنند.

گروسی با تأکید براینکه تا این زمان مسأله حق پخش بین فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما به صورت توافقی حل شده، تاکید کرد: پرداخت حق پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال تاکنون در کشور به صورت قانونمند نبوده درحالی که در همه دنیا این قانون اجرا می‌شود، برای فصل جدید هم بهتر است موضوع به صورت توافقی حل شود تا در آینده تصمیمی جامع برای آن گرفته شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش در مجلس نهم، تصریح کرد: نمی‎توان لیگ را به دلیل عدم پرداخت حق پخش تعطیل کرد و تنها راه در حال حاضر توافق است اما باید در برنامه ششم توسعه و از سال آینده حق پخش در ردیف بودجه سازمان صدا وسیما تعریف شود تا دیگر مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت٬ پس از اعتراض‌های مکرر چند سال قبل فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها سازمان صدا وسیما تصمیم گرفت بخشی از حق پخش مسابقات فوتبال را به صاحبانش بپردازد، هر چند رقم پرداختی از آن چه باید داده می‌شد به مراتب کمتر بود اما قانون اجرا شد.

اما سال گذشته در لیگ برتر چهاردهم فوتبال به دلیل بدقولی صداوسیما و عدم پرداخت حق پخش از هفته یازدهم دوربین‌ها چهار هفته نتوانستند راهی به ورزشگاه‌ها پیدا کنند و همین مسأله هم به چالشی برای سازمان لیگ تبدیل شد چرا که اسپانسر تبلیغات محیطی به دلیل پخش نشدن چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتردرخواست خسارت کرد.

امسال نیز در آستانه شروع فصل جدید بازهم پای این مسأله تکراری به میان کشیده شده و گویا هنوز هم راه حلی برای این موضوع درمیان نیست.

ارسال نظر: