دور رفت لیگ برتر والیبال از نگاه مربیان

کدخبر: 1045998

سید عباسی: لیگ امسال به شرایط استاندارد نزدیک بود/ قوچان‌نژاد: نتایج نسبت به چند سال گذشته غیرمنتظره بود و نمی‌توانستیم پیش بینی برای تیم‌ها داشته باشیم/ عطایی: به نظر من در چند سال اخیر لیگی با این کیفیت نداشتیم

به گزارش «نسیم» و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور رفت بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال یادواره 200 شهید والیبالیست که از 29 مهرماه آغاز شده بود، یکشنبه 22 آذرماه به پایان رسید.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه که نایب قهرمان نیم فصل این رقابت ها شد، درباره دور رفت گفت: مهمترین نکته برای حمایت کننده مالی در رویداد مهمی همچون لیگ برتر والیبال، تعداد بازی ها است که با توجه به اینکه مسابقات امسال در یک گروه برگزار شد، حامیان از تعداد مسابقه هر تیم راضی هستند.

وی تصریح کرد: هر چند فشردگی مسابقات و بازی های زیاد برای تیم های شهرستانی سخت تر از تیم های تهرانی است، اما دور رفت لیگ برتر والیبال ایران به شرایط استاندارد نزدیک بود و دور برگشت نیز رقابت ها سخت می شوند زیرا برخی تیم ها که دیر بسته شدند به آمادگی لازم دست پیدا می کنند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه پراکندگی بازیکنان شاخص را دومین نقطه مثبت لیگ امسال دانست و گفت: این پراکندگی به گونه ای بود که هشت تیم از 12 تیم این رقابت ها در سطح خوبی ظاهر شدند و نتایج واقعا قابل پیش بینی نبود.

وی درباره نکات منفی این رقابت ها نیز گفت: ظهور و غروب تیم ها بدون سیستم مهمترین مشکل لیگ برتر والیبال است. امسال شاهد حضور تیمی هستیم که به دسته یک سقوط کرده است، اما دوباره لیگ برتری شد و یا یک تیم دیگر در نخستین حضور خود در والیبال لیگ برتری می شود که حرفه ای نیست.

سیدعباسی در پاسخ به این سئوال که نظر خاصی درباره مرحله پلی آف دارید، یا نه؟ گفت: برنامه مرحله پلی آف در شورای لیگ تصویب شده است و نباید تغییر کند، زیرا باشگاه ها بر اساس آن برنامه ریزی کردند. سرمربی تیم والیبال ثامن الحجج خراسان نیز درباره دور رفت لیگ برتر گفت: مسابقات بسیار نزدیک به هم و جذاب برگزار شد. نتایج نسبت به چند سال گذشته این رقابت ها غیرمنتظره بود و نمی توانستیم پیش بینی برای تیم ها داشته باشیم.

جبار قوچان نژاد تصریح کرد: رقابت تیم ها بسیار نزدیک بود به گونه ای که در پایان دور رفت سه تیم از نظر امتیاز، برد و باخت در شرایط یکسان بود. همچنین تقسیم بازیکنان نیز در تیم ها تقریبا خوب بود.

وی درباره مرحله پلی آف گفت: مخالف پلی اف به صورت سه برد از پنج مسابقه هستیم چون سنگین است. این روش در سال تعیین کننده برای صعود ایران به المپیک خیلی خوب نیست .

سرمربی تیم والیبال ثامن الحجج خراسان درباره ضعف های این رقابت ها گفت: برای داورها باید فکری کرد که لیگ از آن لطمه نخورد. وقتی چهره های با تجربه داوری کنار می روند،جایگزین مناسب پرورش داده باشیم تا دچار خلا داور مناسب نشویم.

وی در ادامه گفت: نکته بعدی اینکه از باشگاه ها ضمانت نامه کافی برای حضور در لیگ دریافت کنند که تیم ها با مشکل روبرو نشوند. جوانان با هدف و برنامه ریزی برای آینده به این تیم ها می روند.

تیمی مانند زاهدان که با مشکل جدی روبروست، هنوز 60 درصد قراردادهای سال گذشته خود را تسویه نکرده است، بعد امسال با مشکلات جدیدی تیم داری می کند. مسئول ایجاد نشاط و شادابی در استان ها هستیم اما نه به هر قیمتی. باید از اهرم های نظارتی قوی تری برای لیگ استفاده شود که تیم ها بدون برنامه نباشند. سرمربی تیم والیبال کاله مازندران نیز گفت: دور رفت لیگ برتر با کیفیت بالا و بسیار سخت برگزار شد، تیم ها خیلی قدرتمند و با کیفیت بازی کردند. تیم های شرکت کننده در سه گروه حضور یافتند که سه تیم مدعی قهرمانی، شش تیم برای سهمیه پلی آف و سه تیم دیگر کسب تجربه و حضور در لیگ برتر بودند.

بهروز عطایی گفت: رقابت میانه جدول سخت تر بود و تیم های بالا و پایین جدول تقریبا تکلیفشان مشخص بود. برای دور برگشت نمی توان چیزی را پیش بینی کرد زیرا عیار واقعی تیم ها در دو برگشت مشخص می شود.

وی گفت: به نظر من در چند سال اخیر لیگی با این کیفیت نداشتیم و این موضوع حکایت از روند رو به رشد لیگ برتر والیبال است.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران درباره مرحله پلی آف نیز گفت: چندین تجربه این مرحله را داشته ایم اما امسال برای والیبال حساس است و اگر فشردگی مسابقات کمتر باشد، بهتر است. چون مسابقات انتخابی المپیک در پیش داریم، باید ملی پوشان حفظ شوند، خستگی و فرسودگی سبب آسیب دیدگی آنان می شود. دور برگشت بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال از روز یکشنبه دوم دیماه با شش دیدار در شهرهای بندرعباس، تهران (دو دیدار)، ورامین، مشهد و زاهدان پیگیری خواهد شد

ارسال نظر: