گودرزی: با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم سرانه ورزش کشور را افزایش دهیم

کدخبر: 2022919

وزیر ورزش و جوانان گفت: سعی می کنیم با همه محدودیت های اعتباری، سرانه ورزشی را در کل کشور به ۸۰ سانتیمتر مربع برسانیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی امروز در سفر خود به استان قم و در مراسم افتتاح استخر سرپوشیده خلیج فارس دانشگاه پردیس فارابی تهران در استان قم گفت: در دولت یازدهم هنگام تحویل دولت، میانگین سرانه ورزشی حدود 62 سانتیمتر مربع بود که البته این میانگین است و زیر میانگین هم داشتیم. در شهر تهران سرانه 33 سانتی متر مربع بود که تهران جزو استان های محروم است، قم هم محرومیت هایی دارد و به امید خدا سرانه ورزش کشور را به 80 سانتیمتر مربع خواهیم رساند.

دکتر گودرزی افزود: دانشگاه ها در مقایسه با استانداردها در سایر بخش ها، از کیفیت و مطلوبیت بهتر و بالاتری برخوردار هستند.

وی گفت: اینکه شاهد هستیم در این دانشگاه فضای ورزشی دانشجویان 3 متر مربع است فضای مطلوبی است و دانشگاه تهران نیز از سرانه قابل قبولی برخوردار است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که وضعیت نشاط در این دانشگاه محسوس است و به چشم می خورد گفت: این وضعیت مایه خرسندی است و جای تقدیر دارد.

دکتر گودرزی ادامه داد: تا پایان برنامه چهارم توسعه کشور قرار بود به یک متر مربع در سرانه فضای ورزشی برسیم که این تا کنون محقق نشده و و باید تلاش کنیم به این عدد در سرانه ورزشی کشور برسیم.

وی بیان داشت: در دولت یازدهم هنگام تحویل دولت، میانگین حدود 62 سانتیمتر مربع بوده که البته این میانگین است و زیر میانگین هم داشتیم، که در شهر تهران 33 سانتی متر بود و تهران جزو استان های محروم است و قم هم محرومیت هایی دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سعی می کنیم با همه محدودیت های اعتباری سرانه را در کل کشور به 80 سانتیمتر مربع برسانیم و اهتمام دولت در این زمینه است.

ارسال نظر: