حواشی لیگ کاراته بانوان

کدخبر: 2023747

هفته‌های پایانی لیگ برتر کاراته بانوان درحالی برگزار می‌شود که حواشی زیادی در این رشته اتفاق افتاده است.

گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، هفته‌های پایانی لیگ برتر کاراته درحالی برگزار می‌شود که اتفاقات حاشیه‌ای رخ می‌دهد. از یک سو انتخاب اعضای کمیته داوران حاشیه‌ساز شد تا لمیا فارسی، داور جهانی کاراته کشورمان از دعوت نشدن به این کمیته گلایه کند. وی که بعد از حدود سه سال دوری از قضاوت در مسابقات کاراته بازگشته بود، به «نسیم آنلاین» گفت: با تلاش‌های زیاد من حجاب بانوان به تصویب فدراسیون جهانی رسید، اما اسمی از من برده نشد و به جای تقدیر و استفاده از من در قضاوت رقابت‌های کاراته از دعوت من در شورای کمیته داوران خودداری کردند. درعین حال فاطمه مسطوره بک، رئیس سابق کمیته داوران را انتخاب کردند.

هلن سپاهی، رئیس کمیته داوران بانوان فدراسیون کاراته نیز با اعلام این مطلب که از فارسی برای قضاوت در رقابت‌ها و همینطور در جلسه دعوت شده افزود: در برخی مسابقات و جلسات از فارسی دعوت کردیم، اما ایشان حاضر نشدند. در رقابت‌های امسال نیز از وی دعوت کردیم که در این مسابقات حاضر شدند. در انتخاب شورای داوران نیز از داوران هر سبک انتخاب کردیم.

نکته جالب این رقابت‌ها اعتراض فاطمه مسطوره بک، مدیر فنی و سرمربی تیم مقاومت به داوری‌ها بود که خود که پیش از این رئیس کمیته داوران بود به دلیل اعتراض برخی مربیان و داوران در انتخاب داوران سوپر لیگ و لیگ برتر از سمت خود برکنار شده بود.

مسطوره بک در این باره به «نسیم آنلاین» گفت: در بحث داوری باید تجدیدنظر جدی شود. گاهی داورانی را می‌بینیم که سالی یک بار هم قضاوت نکرده‌اند و در سطح سوپر لیگ قضاوت می‌کنند و یکی از مشکلات این است که داوران برای تمام سبک‌ها قضاوت می‌کنند چون در سبک خود اشراف داشته و به سبک‌های دیگر اشراف ندارند. این امر یکی از مشکلات اساسی است که فدراسیون تا الان هیچ کاری نکرده است.

اما عشرت شاه محمدی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در پاسخ به این اتهامات اظهار داشت: باید از مربیان درخصوص قضاوت داوران سوال کنید. هلن سپاهی، مسئول کمیته داوران با دقت نظر زیاد داوران را انتخاب می‌کند. وی برای افرادی که دنبال بهانه جویی هستند سعی می‌کند بهترین داور را انتخاب کند تا حرف و حدیثی به دنبال نداشته باشد. اگر فردی درباره قضاوت داوران صحبتی می‌کند باید ریشه یابی کرده و علت را جویا شویم.

ارسال نظر: