همه از کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توقع مدال‌آوری دارند

پورشیب: از نوع مبارزاتم راضی بودم/ باید از حالا به فکر المپیک باشیم

کدخبر: 2085313

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: در کل از نوع مبارزاتم و ذهنیتم خیلی راضی بود و خوشحالم که برای سومین سال پیاپی روی سکو قرار گرفتم.

ذبیح‌الله پورشیب در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص مسابقات کاراته وان پاریس اظهار داشت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و من نیز در 5 دیدار ابتدایی خود خیلی خوب بودم و به برتری دست یافتم. در نیمه‌نهایی نیز مقابل آراگا ژاپنی که حریف عنوان‌داری است و به تمامی افتخارات دنیای کاراته دست یافته است مبارزه کردم.

وی ادامه داد: مقابل آراگا نیز خیلی خوب بازی کردم اما بدون اینکه قصد توجیه داشته باشم معتقد هستم نتیجه می‌توانست این نباشد. اما بالاخره در آخر بازنده شدم و مربیان در خصوص مسابقه من می‌توانند فنی‌تر صحبت کنند. نوع مبارزاتم و امتیازاتی که در 5 دیدار اول کسب کردم نشان داد که مانند دو سال گذشته به دنبال حضور در دیدار نهایی و تکرار مدال طلای خود بودم.

کاپیتان تیم ملی کاراته با تاکید بر بالا بودن سطح مسابقات کاراته وان پاریس تصریح کرد: همیشه مسابقات پاریس در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود این مسابقات نیز چون در ابتدای سال میلادی جدید و با قوانین جدید برگزار شد در سطح بسیار بالایی بود. در دیدار برای کسب برنز نیز مقابل حریف گرجستانی که قهرمان سال 2014 جهان بود با نتیجه 5 بر یک به پیروزی دست یافتم. در کل از نوع مبارزاتم و ذهنیتم خیلی راضی بود و خوشحالم که برای سومین سال پیاپی روی سکو قرار گرفتم.

پورشیب در خصوص اهمیت حضور بیشتر نمایندگان کاراته ایران در مسابقات کاراته وان به جهت کسب سهمیه المپیک و حضور در رنکینگ المپیک گفت: با توجه به کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات کاراته وان در حال حاضر این مسابقات از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است. درسال 5 مسابقه کاراته وان مهم برگزار می‌شود و ما نیز اگر قصد حفظ جایگاه، کسب سهمیه المپیک، حضور در سطح اول کاراته دنیا و شناخت داوران از عملکرد خودمان را داریم باید در این مسابقات شرکت کنیم.

وی ادامه داد: چشم بر هم بگذاریم مسابقات المپیک 2020 از راه رسیده است و همه توقع دارند کاراته در اولین حضور در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کند. مطمئنن اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم به هیچ عنوان اتفاق مثبتی صورت نمی‌گیرد. ما برای حضور موفق در المپیک باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. نباید اینگونه باشد که سال آخر المپیک به فکر بیفتیم و باید از حالا هدفمند باشیم تا ضمن کسب سهمیه المپیک در این رویداد نیز موفق باشیم.

پورشیب در پایان با تشکر از شرکت کار و تامین خاطر نشان کرد: من هم اکنون مشغول کار در شرکت کار و تامین هستم و مجموعه این شرکت به خصوص دکتر باباخانی، مدیرعامل این شرکت زحماتی زیادی برای من کشیدند و همه جوره حامی من برای حضور در مسابقات بودند.

ارسال نظر: