پزشکی: روند مشخصی برای توزیع کاغذهای داخلی وجود ندارد

کدخبر: 1002616

مدیر انتشارات عماد فردا در گفتگو با «نسیم» گفت: مدل و کیفیت کاغذهای تولیدی هر بار متفاوت است، از این رو نمی‌توان خیلی به تولیدات کاغذهای داخلی اکتفا کرد/ تولیدکننده باید اطمینان لازم را برای خرید کاغذ به ناشر بدهد

فخرالدین پزشکی، مدیر انتشارات عماد فردا در گفتگو با «نسیم»‌ گفت: ما تا پایان سال 93 برای چاپ تمامی آثارمان از کاغذهای تولید داخل استفاده کردیم، ولی در سال جاری به دلیل تغییر رویکرد و توجه بیش از پیش از کاغذهای خارجی که عمدتا برای کشور اندونزی است، استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه امسال نتوانستیم کاغذی که مدنظرمان است را در کاغذهای تولیدی پیدا کنیم، اظهار داشت: متاسفانه مدل و کیفیت کاغذهای تولیدی هر بار متفاوت است، از این رو نمی توان خیلی به تولیدات کاغذهای داخلی اکتفا کرد. به عبارت دیگر ناشر اطمینان کافی ای برای اینکه بداند هر بار می تواند کاغذ مدنظر خود را در بازار داخلی بیابد، ندارد.

مدیر انتشارات عمادفردا با اشاره به مشکلات موجود در بازار کاغذهای داخلی افزود: متاسفانه عدم توزیع و همچنین نبود روند مشخصی برای توزیع کاغذهای داخلی باعث شده تا ناشران اطمینان کافی را به بازار داخل نداشته باشند و اگر تولیدکنندگان این اطمینان را به ناشران بدهند که ناشر همیشه می تواند کاغذ مورد نظر خود را در بازار خریداری کند، قطعا ناشران به سمت کاغذهای داخلی سوق پیدا می کنند.

پزشکی خاطر نشان کرد: مشکلاتی نظیر بحث کیفیت و همچنین قیمت کاغذهای داخلی را مشکلات بعدی پس از نحوه توزیع کاغذ به شمار می روند؛ به عبارت دیگر مشکل اصلی مان در عدم استقبال ناشران از کاغذهای داخلی بحث عدم توزیع و عدم اطمینان به آن است.

ارسال نظر: