حجت‌الاسلام گلپایگانی: نهج البلاغه، بهترین معرف مقامات عالی پیامبر است

کدخبر: 1046846

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در جشنواره شعر اشراق گفت: امیدوارم روزی را ببینیم که تعالیم عالی اسلام به وعده قطعی قرآن همه جا را فرا بگیرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) گفت: اگر بخواهیم مقامات عالی پیامبر را ببشتر بشناسیم بهترین معرف نهج البلاغه است. وی افزود: متاسفانه در زمان ما با این حرکت های جاهلانه و عامدانه ای که کسانی به اسم اسلام و نام مبارک ایشان روی پرچم های سیاه خودشان نقش داده اند، امیدوارم روزی را ببینیم که تعالیم عالی اسلام به وعده قطعی قرآن همه جا را فرا بگیرد.

وی ادامه داد: بخواهند یا نخواهند پیروزی با اسلام است و این وعده قطعی خداوند است این جلسه امروز هم بسیار پربار است، علمای بزرگ ما از این نعمت برخوردار بودند، علامه بحرالعلوم را اسمش را همه شنیده اید ، ایشان شاگرد، آقا باقر بهبهانی بود، ایشان خودش از شاگرد خودش بخرالعلوم تقلید می کرد، بخرالعلوم اصالتا بروجردی بودند، اما در نجف زندگی می کردند، ایشان طبق صحبت هایی می گویند به زیارت امام زمان هم رسیده اند. وی گفت: ایشان یک بار پیاده به کربلا رفتند و پایشان تاول زد، و بعد در خوابی دیدند که از حال ایشان پرسیدند و ایشان گفتند ما را به تاول پایمان بخشیدند، این که امسال ٢٠میلیون نفر به کربلا رفتند، و خون از دماغ هیچ کس نیامد، حرف بزرگی است و کار ارزشمندی است. آیت الله گلپایگانی افزود: علمای بزرگی داشتیم که در حوزه شعر کار کرده‌اند، این کتابی که آقای مجاهدی زحمت کشیدند کار بسیار خوب و بزرگی است، پیش از ظهر که خدمت حضرت آقا بردم و به ایشان گفتم به این جلسه می‌روم ایشان گفتند که سلام ایشان را به شما برسانم.

وی در پایان شعری را در وصف حضرت محمد( ص) قرائت کرد.

ارسال نظر: