«نسیم آنلاین»، گزارش می دهد

همه بر بالین "حمید شعر انقلاب"

کدخبر: 2003485

حمید سبزواری این روزها به دلیل کهولت سن و ضعف خونریزی معده در بیمارستان بستری است و اهالی ادب و هنر با حضور در بیمارستان آسیا جویال احوالش شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، حمید شعر انقلاب این روزها در بیمارستان بستری است و حال مساعدی ندارد.

سبزواری به دلیل کهولت سن و ضعف خونریزی معده از دو هفته پیش در بیمارستان بستری شد.

نماینده رهبری اولین ملاقات کننده سبزواری

بعد از بستری شدن وی در بیمارستان اولین ملاقات کننده اش نماینده ای از دفتر مقام معظم رهبری بود.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری؛ میرمحمدی، از نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری؛ علیرضا قزوه، دکتر محمدحسن زورق، حسین شمسایی، شاهنگیان و جمعی از شاعران روز جمعه 18 دی ماه به بیمارستان آسیا رفتند تا با وی ملاقات کنند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد از حمید سبزواری عیادت کرد

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد به همراه مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، روز شنبه 19 دی ماه به دیدار سبزواری رفتند.

علی‌محمد مؤدب، حسین آهی و اسماعیل امینی از شاعرانی بودند که در دیدار صالحی حضور داشتند.

اسماعیل امینی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر نیز اظهار کرد: امیدوارم بهتر شوند و سایه‌شان بر سر شعر انقلاب بماند. من پیش‌تر شاهد بهجت و سرور سبزواری بودم و تنها کاری که از من برمی‌آید، این است که امیدوار باشم که از تخت جدا شوند.

همچنین جواد محقق، عضو هیئت علمی جشنواره فجر که در این عیادت حضور داشت درباره روزهای همکاری‌اش با حمید سبزواری گفت: من سال‌ها قبل از انقلاب آقای سبزواری را در جُنگ‌های ادبی دیده بودم. همچنین در سال‌های اول انقلاب یعنی 58 و 59 نیز خدمت ایشان رسیده بودم. در جلسات شعر متعدد نیز در این سال‌ها برای بررسی و شعرخوانی همراه ایشان در استان‌های مختلف از جمله استان‌های مرزی درگیر جنگ حضور داشتم.

او درباره وضعیت عمومی سبزواری گفت: استاد سبزواری در حال حاضر سال‌هایی را می‌گذراند که همه ما باید چشم‌انتظار آن باشیم. این سال‌ها همراه با پیری، ناتوانی و کسالت است که با بالا رفتن سن، همه ما به آن دچار خواهیم شد.

محقق درباره سبک شعری سبزواری بیان کرد: سبزواری ضمن این‌که شاعری فطری بود، طبعِ روانی داشت و در سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا در حوزه سروده‌های انقلابی نه تنها یکی از شاخص‌ترین، بلکه در دهه اول و دوم بهترین چهره این حوزه بود. همچنین در حوزه موسیقی انقلابی یاد ایشان همراه همه ما خواهد بود.

وزیر بهداشت هم به بیمارستان آسیا رفت

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان آسیا از این شاعر هم عیادت کرد و در ادامه هاشمی با خانواده و پزشک معالج سبزواری صحبت کرد.

مرادخانی به دیدار سبزواری رفت / وزیر ارشاد تلفنی جویای احوال سبزواری شد

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان آسیا از حمید سبزواری شاعر انقلابی عیادت کرد.

مرادخانی در این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سلام خود را به آقای سبزواری و خانواده ایشان رساندند و توصیه کردند که هرکاری باشد پیگیری خواهیم کرد تا انجام شود چرا که استاد از سرمایه‌های ارزشمند کشور در حوزه فرهنگ هنر برای انقلاب هستند از این رو باید هرچه در توان داریم برایشان انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه وزارت ارشاد در راستانی تامین کمک هزینه های درمانی کاری صورت خواهد داد، افزود: تمام این موارد به توصبه وزیر ارشادپیگیری خواهد شد تا مشکلی ایجاد نشود.

مرادخانی در پاسخ به اینکه چرا آقای جنتی به عیادت استاد سبزواری نیامدند گفت: دکتر جنتی این چند روز بحث بودجه را از صبح تا شب در دولت پیگیر هستند، ایشان عذرخواهی کردند، اما پیگیر امور استاد هستند.

مرادخانی در ادامه ارتباط تلفنی با علی جنتی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی در حضور خبرنگاران انجام داد.

علی جنتی در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: آقای سبزواری افتخار انقلاب اسلامی هستند.

وزیر ارشاد بیان کرد: ما استاد سبزواری را به عنوان یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی می‌دانیم، شعر ایشان شعر ویژه انقلاب است. اشعار ایشان همانند ستاره درخشانی در میان اشعار سایر شعرا می‌درخشد.

جنتی ابراز داشت: بنده از سال 1360 که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودم افتخار آشنایی با ایشان را داشتم تا به امروز به عنوان یک شخصیت مبارز، معتقد و مومن همراه با انقلاب بوده و شعرش همواره در خدمت نظام قرار دارد. سرودهای و آهنگ‌ها بسیاری که بر اساس شعر ایشان ساخته شده از سوی صدا و سیما می‌شنویم و برای هر شنوده‌ای مایه امید و مسرت است. خداوند انشاء‌الله به ایشان سلامتی عنایت کند.

اعضای انجمن قلم از «حمید سبزواری» عیادت کردند

اعضای انجمن قلم ایران عصر امروز با حضور در بیمارستان آسیا از حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب عیادت کردند.

راضیه تجار، رضا اسماعیلی، کامران پارسی ‌نژاد، عباس براتی‌پور از جمله شاعران و نویسندگان حاضر بودند که ضمن دیدار با حمید سبزواری از نزدیک در جریان روند بیماری وی قرار گرفتند.

حدادعادل به ملاقات سبزواری رفت

غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در بیمارستان آسیا از استاد حمید سبزواری عیادت و با وی ملاقات کرد.

حدادعادل در این دیدار با اظهار پیشگامی استاد سبزواری در شعر انقلاب برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.

حمید سبزاواری تا سه روز دیگر از بیمارستان مرخص می‌شود

براساس این گزارش، حمید سبزواری به احتمال زیاد تا سه روز دیگر و بعد از تثبیت شدن وضعیتش از بیمارستان مرخص می شود.

« نسیم آنلاین » برای این شاعر انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر دارد.

ارسال نظر: