مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

حوزه دفاع‌مقدس نیاز به حمایت جدی دارد/ ۲۰۰ میلیون تومان یارانه خرید کتاب این دوره توزیع شد

کدخبر: 2064625

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از توزیع ۲۰۰ میلیون تومان یارانه خرید کتاب در این دوره خبرداد.

حسین صفری، مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را که برگزار کردیم، اهداف زیادی داشتیم و در هفتیمن دوره که نمایشگاه به بلوغ خودش رسیده است به اهدافمان رسیده ایم؛ ازجمله این هدف ها این بود که ناشران این حوزه را مدنظر قرار بدهند و صاحب یک مجمع یا تشکل شوند که در حال حاضر این مجمع تشکیل شده است.

وی افزود: ما نویسنده های نوقلم را تشویق می کنیم تا در این حوزه قلم بزنند و الان تعدادی زیادی از این نویسندگان را داریم؛ در برخی استان ها ناشران دفاع مقدس نداشتیم اما الان داریم و اگر هر حمایتی بخواهد بشود نیاز به یک مجمع بود تا به آن مجمع کمک شود.

صفری ادامه داد: این نمایشگاه 200 میلیون تومان یارانه خرید کتاب دارد که بیست درصدش یارانه حمایتی است و در سطوح مختلف توزیع می شود اصلی ترین علت برگزاری این نمایشگاه حل مشکل توزیع است.

وی با بیان اینکه برای این نمایشگاه نیاز به همیت ملی است، گفت: موضوع دفاع مقدش ونشر آن یک موضوع ملی است که همه وظیفه داند از این نشر حمایت کنند؛ اما بعضی ارگان ها این کار را انجام نمی‌دهند؛ حوزه نشر دفاع مقدس حوزه ای است که همه بدون مانع می توانند وارد این کار شوند و در هر شهری استانداری ها و بقیه باید بسیج شوند و نشر دفاع مقدس را دنبال کنند.

صفری گفت: در این دوره معاونت فرهنگی ارشاد، سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج وسپاه حضرت رسول این کار ار به عهده گرفتند ولی واقعیت این است این مقوله آنقدر بزرگ است که سازمان های مرتبط و غیر مرتبط باید پای کار بیایند و حمایت کنند؛ حتی سازمان ها می توانند بن های حمایتی توزیع کنند که این کتاب ها وارد سبد خانواده ها شود.

ویدر پایان گفت: این حوزه نیاز به حمایت جدی دارد ؛ خیلی از وزارت خانه ها نتوانستند که وارد این کارشوند و با توجه به بودجه های فرهنگی که در کشور وجود دارد می توانند پای کار بیایند.

ارسال نظر: