رحماندوست: مهر جایزه غنی‌پور بر روی کتاب‌های برگزیده ثبت شود

کدخبر: 985734

این نویسنده در اختتامیه جایزه کتاب سال شهید غنی پور افزود: جایزه زمانی مهم است که اعتبار ملی و مردمی داشته باشد و جایزه غنی‌پور این دو خصلت را دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مصطفی رحماندوست در اختتامیه چهاردهمین جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی پور که عصر امروز در مسجد جوادالائمه برگزار شد، گفت: حسودی ام می شود که من دوست و رفیق بچه های این مسجد نبودم، 28 سال از شهادت حبیب می گذرد و 14 سال است که این برنامه ادامه پیدا کرده و خوشا به حال کسانی که در این محل زندگی می کنند، مطمئن باشید که تاثیر این دوستی ها در تک تک اهالی این محل وجود دارد.

این نویسنده ادامه داد: از دوستان این مسجد می خواهم همه کسانی را که روزگاری در این مسجد بودند، گرد هم بیاورند این کار در تمامی دنیا رسم است که افراد با عقاید متفاوت که زماین دوستی با هم داشتند، دور هم جمع می شوند تا دوستی شان را گسترش دهند.

وی افزود: اینکه این دوستان اصرار دارند که بگویند این جایزه مادی نیست، خیلی خوب است، جایزه اندرسن که یک جایزه بین المللی است مادی نیست، یادم می آید یکی از کتاب های من در ایتالیا جایزه سال شد و فکر می کردم چند دلار ممکن است به من بدهند اما وقتی برای دریافت جایزه رفتم یک کاغذ سفید به عنوان نویسنده برگزیده دریافت کردم، اما اتفاقات مهم تر افتاد در این جوایز اگر کتابی برگزیده شود نام جایزه بر روی کتاب مهر می شود.

رحماندوست ادامه داد: معتبرترین جایزه ما جایزه جلال و کتاب سال است اما تا به حال هیچ کس ندیده است که کتاب های برگزیده این دو جایزه مهر شوند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد من به برگزارکنندگان این جشنواره این است که چون این جشنواره مردمی است می توانند با ناشران تماس بگیرند تا بر روی جلد کتاب های برگزیده آرم جشنواره هک شود تا شاید از یک حرکت مردمی شروع شود و به جوایز دولتی ختم شود.

این نویسنده تاکید کرد: جایزه زمانی مهم است که اعتبار ملی و مردمی داشته باشد که این جایزه این دو را دارد و اگر کار فرهنگی و رسانه ای بر روی آن انجام شود، مطمئنا جایزه دیده می شود.

رحماندوست با اشاره به صحبت هایی که با مرحوم امیرحسین فردی در خصوص این جایزه انجام داده بود، گفت: من به ایشان گفتم که جایزه را در مسجد برگزار کنید و جایزه دهندگان خانواده های شهدا باشند این مسئله بیسار در روند برگزاری جایزه مهم است.

وی با پیشنهاد راه اندازی کتابخانه گویا گفت: یکی از راه های مطالعه کردن کتاب های گویا است؛ من بسیار تلاش کردم تا عضو کتابخانه گویا شوم، تولید کتاب های گویا بسیار راحت است و می تواند مورد استفاده باشد.

رحماندوست در پایان گفت: امیدوارم سال به سال بر اعتبار کتاب ها افزوده شود و این جشنواره چندین سال ادامه پیدا کند.

ارسال نظر: