افخمی راد: افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی به توافقنامه تجارت ترجیحی نیاز دارد

کدخبر: 1002488

معاون وزیر صنعت با تأکید بر اینکه حجم تجارت ایران و اندونزی رقم قابل توجهی نیست، گفت: یکی از راهکارهای افزایش مبادلات تجاری ایران و اندونزی موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی است

به گزارش «نسیم»، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با مقامات اندونزیایی با تأکید بر اینکه حجم تجارت ایران و اندونزی رقم قابل توجهی نیست، گفت: یکی از راهکارهای افزایش مبادلات تجاری ایران و اندونزی موافقتنامه‌های تجارت ترجیحی است که ما عزم جدی بر اجرایی شدن آن داریم .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدوارم حضور هیات اندونزیایی به بسط ارتباطات تجاری دو کشور منجر شود، تاکید کرد: سال ۲۰۱۴ ما کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار تجارت داشته‌ایم، در حالی که با توجه به ظرفیت‌های دو کشور این رقم را به راحتی می‌توان افزایش داد .

وی، یکی از راهکارهای افزایش حجم تجارت را تسریع در عملیاتی‌کردن تفاهمنامه‌های ترجیحی دانست و تصریح کرد: متأسفانه از سال ۱۳۸۵ تاکنون اجرایی‌کردن تعرفه ترجیحی بین ایران و اندونزی در حد حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است. تلاش داریم تا با انجام اقدامات جدی، به امضای تفاهمنامه برسیم .

افخمی‌راد اظهار داشت: متأسفانه از سال ۱۳۸۵ تاکنون اجرایی‌کردن تعرفه ترجیحی بین ایران و اندونزی در حد حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است. من از همکارانم خواسته‌ام اقدامات جدی‌ای را در این راستا انجام دهند تا به امضای تفاهمنامه برسیم .

رئیس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: اندونزی تولیدکننده کالاهایی است که ما به آن احتیاج داریم، از سوی دیگر ایران نیز می‌تواند تأمین‌کننده کالاهای مورد نیاز اندونزی باشد، بنابراین زمینه گسترش تجارت دو کشور فراهم است .

وی افزود: امیدواریم اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری به شکل گسترده‌ای ادامه یابد و از این طریق شاهد گسترش تجارت و افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و اندونزی باشیم.

ارسال نظر: