علی اکبر محمدزاده: به زودی رای پرونده مس کرمان اعلام می‌شود

کدخبر: 1006205

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفتگو با «نسیم» افزود: تحقیقات ما در مورد پرونده مس کرمان تقریبا تکمیل شده است/ نمی‌توانم مطمئن بگویم که چه روزی رای پرونده صادر می‌شود/ تشخیص تجدید بازی پلی‌آف با ما نیست

در حالی که حدود 2 هفته است که بازی پلی‌آف لیگ برتر برگزار شده و استقلال خوزستان با شکست مس کرمان در لیگ برتر ماندنی شد، با این حال هنوز رای پرونده مس از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صادر نشده است و مشخص نیست که در صورتی که پرونده تبانی مس کرمان ثابت شود، آیا بازی پلی‌آف لیگ برتر تکرار می‌شود یا نه. تا این لحظه سازمان لیگ هم اظهار نظر دقیقی در این باره نکرده است تا همچنان همه چیز در ابهام باشد.

علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق در مورد دلیل دیر شدن اعلام رای این پرونده به «نسیم» گفت: این موضوع دلیلش مشخص است. پرونده‌هایی که شائبه تبانی در آن وجود دارد، پرونده‌های حساسی است و نمی‌شود به این راحتی حکم داد. این مدل پرونده‌ها پرونده‌هایی است که یک اشتباه در آن می‌تواند به کلی همه چیز را تغییر بدهد و یک باشگاه را تا مرز نابودی بکشاند. به همین دلیل هم کمی این مدل پرونده‌ها روندش طولانی می‌شود.

او در باره زمان اعلام رای هم گفت: ما پرونده را تقریبا تکمیل کرده‌ایم و تحقیقات‌مان کامل شده است. روز شنبه با مدیران حراست وزارت ورزش و جوانان جلسه داریم تا حرف‌های آنها را هم بشنویم. باید به جمع‌بندی نهایی برسیم و بعد از آن رای را صادر کنیم. بعد از جلسه روز شنبه خیلی چیزها مشخص می‌شود و ما بخش عمده راه را می‌رویم.

رئیس کمیته اخلاق در پاسخ به این سوال که آیا در پایان جلسه رای پرونده مس کرمان اعلام می‌شود یا نه هم گفت: این موضوع واقعا معلوم نیست و ما در جلسه با مدیران وزارت ورزش و جوانان این ماجرا را جمع بندی می‌کنیم. می‌توانم قطعا بگویم که این موضوع به زودی رایش اعلام خواهد شد. بعد از این که ما رای را اعلام کنیم، خیلی از سوال‌های شما برطرف می‌شود.

محمدزاده در پایان در مورد تکرار بازی پلی‌آف در صورت ثابت شدن تبانی باشگاه مس کرمان هم گفت: این موضوع در صلاحیت من نیست که در مورد آن توضیح بدهم و بهتر است سازمان لیگ در مورد آن صحبت کند. وظیفه کمیته اخلاق است که ثابت کند آیا تبانی اتفاق افتاده است یا نه.

ارسال نظر: