مقام سابق آمریکایی: تیراندازی کلیسای سیاه‌پوستان ریشه در مسائل نژادپرستی دارد

کدخبر: 1007758

"جاشوا دوبویس" در گفتگو با "سی‌ان‌ان": نمی‌توان فقط از عاملان تیراندازی در چنین مواقعی سخن گفت و اسلحه‌هایی که برای کشتار استفاده می‌شود یا ایدئولوژی که عامل وقوع چنین اتفاق‌هایی است، نادیده گرفت

به گزارش «نسیم»، "جاشوا دوبویس" ( Jashua Dubois ) مدیر سابق بخش هماهنگی مشارکتهای دینی در کاخ سفید در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تیراندازی در کلیسای شهر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی از ابعاد مختلف قابل بررسی است. بی تردید این تیراندازی در داخل کلیسای سیاهپوستان در چارلستون سبب خواهد شد مردمی که به کلیسا می روند احتیاط بیشتری به خرج بدهند.

وی افزود: نیروهای امنیتی باید حداکثر تلاش خود را مبذول دارند تا این افراد با امنیت کامل در کلیسا حضور پیدا کنند. باید به ریشه های بروز چنین اتفاقهایی توجه داشت. نمی توان فقط از عاملان تیراندازی در چنین مواقعی سخن گفت و به اسلحه هایی نپرداخت که آنها از آن برای کشتار استفاده می کنند یا ایدئولوژی که عامل محرک وقوع چنین اتفاقهایی است.

این مقام سابق کاخ سفید در ادامه تصریح کرد: باید به مسائل اساسی پرداخت که سبب بروز چنین تیراندازی هایی می شود. در ماجرای چارلستون نیز فقط ماجرا به یک فرد تنها مربوط نمی شود که به تیراندازی مبادرت می کند. این رویداد یک رویداد منفرد و مجزا نیست. عامل تیراندازی چارلستون با اعتقادهای خاصی به این کار مبادرت کرد.

وی افزود: متاسفانه انگیزه تیراندازی وی، مسائل نژادی است که هنوز در آمریکا حل نشده باقی مانده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیزدر سخنان خود در واکنش به تیراندازی چارلستون به همین مسئله اشاره داشت و اینکه باید درباره مسئله وجود سلاح در آمریکا چاره اندیشی شود.

ارسال نظر: