پیام رئیس جمعیت هلال‌احمر به مناسبت روز پزشک

کدخبر: 1021572

رئیس جمعیت هلال‌احمر با ضمن تبریک روز پزشک گفت: جامعه پزشکی ایران ورای مسئولیت‌های حرفه‌ای خود؛ در زمان بلایای طبیعی یکی از بازوهای امدادرسانی به نیازمندان و مرهم نهادن بر زخم‌های حاصل از حوادث بوده است

به گزارش «نسیم»، سید امیرمحسن ضیائی در پیامی به مناسبت روز پزشک، آورده است: برای ارج نهادن به مقام شامخ پزشک، هیچ روزی را نمی‌توان شایسته‌تر از زادروز حکیم و دانشمند فرزانه ایران زمین، شیخ الرئیس ابوعلی سینا تعیین کرد؛ روزی که بیش از هر زمان دیگری می‌توان از تاریخ طبابت و اخلاق پزشکی گفت و الگوی بی‌بدیل آن را مثال آورد. جامعه پزشکی ایران ورای مسئولیت‌های حرفه‌ای خود؛ در زمان بلایای طبیعی یکی از بازوهای امدادرسانی به نیازمندان و مرهم نهادن بر زخم‌های حاصل از حوادث بوده است؛ یاران همیشگی جمعیت برای غلبه بر سختی‌ها و مصیبت‌هایی که یا طبیعت مسبب آن بوده یا جنگ‌ها و درگیری‌های انسانی.

در این پیام تاکید شده است: «پزشکانی که نه تنها در طول سال‌های دفاع مقدس، بلکه در تمام تاریخ پربار انقلاب اسلامی نشان داده‌اند برای ادای دین خود به میهن و مردم عزیز ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد؛ در قامت پزشکان داوطلب تا دوردست‌ترین و محروم‌ترین نقاط کشور، لباس جمعیت هلال‌احمر را بر تن کرده و به یاری هموطنان خود شتافته‌اند. تلاشی که در فراسوی مرزهای ایران هم می‌توان رد آن را دنبال کرد و به جامعه پزشکی کشورمان بیش از پیش بالید؛ از بیمارستان‌های جمعیت هلال‌احمر در آفریقا و لبنان و آمریکای جنوبی گرفته تا حضور هرساله پزشکان بی‌ادعای هلال احمر در کنار زائران خانه خدا.

براساس گزارش روابط عمومی هلال احمر، در ادامه این پیام آمده است: خداوند بزرگ را شاکریم خدمتگزار گروهی هستیم که جز خدمت به خلق خدا و تسکین آلام بشری، دغدغه دیگری ندارد. این روز مبارک را به همه پزشکان ایران زمین تبریک می‌گویم و امیدوارم جامعه پزشکی همچون همیشه جمعیت هلال احمر را امین خود برای خدمت‌رسانی به مردم گوشه و کنار ایران و جهان بداند و جمعیت هلال‌احمر هم در این راه بتواند خدمتگزار خوبی برای این تلاش‌های نوع‌دوستانه و خداپسندانه باشد.

ارسال نظر: