فولادگر: نباید پس از لغو تحریم‌ها بازار ایران را به راحتی در اختیار هر خودروساز خارجی قرار دهیم

حمیدرضا فولادگر

عضو کمیسیون صنایع افزود: باید از تجربه‌های گذشته درس بگیریم، زیرا شرکت‌هایی که با ما قرارداد داشتند در تحریم‌های قبلی به ما ضرر و زیان وارد و با سیاست امریکا همراهی کردند

 حمیدرضا فولادگر،در مورد آینده صنعت خودروسازی در پساتحریم و بحث واردات خودرو به کشور،گفت:مردم برای خرید خودرو فقط موضوع قیمت را مد نظر ندارند و برای آنها کیفیت و خدمات پس از فروش هم مهم است.

 فضای رقابتی در صنعت خودروسازی ایجاد شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت:سه فاکتور قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش، باعث رقابت پذیری درصنعت خودروسازی کشورمهم است که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها ادامه داد: فعلا خودروسازان اروپایی که به ایران سفرکرده و به دنبال حضور در بازار ایران هستند،دَر باغ سبز نشان دادند؛زیرا هنوز قراردادی امضا نشده است.

فولادگرد با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز اروپایی برای حضور درایران منتظر امضای نهای توافقنامه هسته‌ای و اجرای آن و لغو تحریم‌ها هستند، بیان کرد: نمی‌توان با قطعیت گفت حضور خودروسازان مطرح دنیا عملیاتی خواهد شد و برای آن زمان بندی وجود ندارد.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: فرض اینکه همه چیز طبق برنامه جلو برود و تا چند ماه آینده بخشی از تحریم‌ها لغو شود و آن موقع براساس مصالح کشور تصمیم می‌گیریم که شرکت خارجی به بازار ایران وارد شود و باید بین آنها فضای رقابتی ایجاد کنیم.

 باید از تجربه‌های گذشته درس بگیریم

به گفته وی، نباید پس از لغو تحریم‌ها بازار ایران را به راحتی دراختیار هر خودروساز خارجی قرار دهیم و باید از تجربه‌های گذشته درس بگیریم، زیرا شرکت‌هایی که با ما قرارداد داشتند در تحریم‌های قبلی به ما ضرر و زیان  وارد و با سیاست امریکا همراهی کردند و نباید برای این‌شرکت‌ها فرش قرمز پهن کرد.

فولادگر ادامه داد: اگر خودروسازان مطرح اروپایی قرار است وارد بازار ایران شوند باید با آنها قراردادهای محکم بسته شود، که اگر دوباره شرایط به سمتی شرایط تحریم رفت و یا در اجرای توافقنامه خللی ایجاد شد، دوباره مانند گذشته، شرکت‌ها ایران را ترک نکنند تا باعث زیان ما شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: خودروسازان خارجی به جای مونتاژ محصول و یا واردات خودرو، باید خودشان در ایران تولیدکنند و قطب خودرسازی در کشور باشند و باید تکنولوژی را به ایران منتقل کنند.

فولادگربا بیان اینکه واردات خودرو خارجی و یا مونتاژ آن درکشور هنر نیست، ادامه داد: باید انتقال تکنولوژی را شاهد باشیم نه محصول،زیرا با انتقال فناوری هم تولید لطمه نمی‌بیند و هم باعث ایجاد اشتغال،رقابت و کیفیت خواهد شد.

به اعتقاد وی،حضور خودروسازان خارجی باید باعث ایجاد رقابت با خودروهای داخلی باشد تا کیفیت خودروهای ساخت داخلی هم افزایش یابد.

 
چرا واردکنندگان به سمت خودورهای بی‌کیفیت می‌روند؟

رئیس کمیسیون ویژه حمایت ازتولیدملی و نظارت براجرای اصل44 قانون اساسی درمورد واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی و انحصاری بودن آن، تاکید کرد: انحصار درشرایط تحریم ایجاد شد، البته چین خودروهای با کیفیت هم دارد و فکرنکنید همه محصولات چینی بی‌کیفیت است؛ متاسفانه واردکنندگان ما به سمت خودورهای چینی بی‌کیفیت رفته و می‌روند.

 کاهش قیمت خودرو بعید است

عضوکمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه امروز دیگر شرایط تغییر کرده و شرایط انحصار دیگر وجود ندارد، درمورد اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت؟ تصریح کرد: بعید است قیمت خودرو کاهش پیدا کند، البته ما موافق نیستم.

منبع : خانه ملت

ارسال نظر

چرا سلبریتی‌های ایرانی باید بیش از همه نگران ورود «پول کثیف» به سینما باشند؟

پول کثیف و سینمایی که شاید دیگر نباشد!/ ورود سرمایه‌های مشکوک چه تاثیری بر آینده صنعت فیلمسازی در ایران خواهد داشت؟

ابوبکر بغدادی در پیام روز گذشته خود چه گفت؟

ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده گروه تروریستی وهابی داعش برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ در برابر دوربین ظاهر شد. آخرین بار او در میانه سال ۲۰۱۴ در خطبه‌ای در مسجد نوری موصل، خلافت خود را اعلان کرده بود و از آن پس هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود.

​کنکاشی پیرامون مفهومِ «دینداران در خدمت جامعه»

ضعفِ جدی در بازنمایی رسانه ایِ صحیح (و نه شتاب زده و هیجان زده با چاشنی التهاب و اثبات) فعالیت ها و دغدغه های این طیف و از سوی دیگر پررنگ شدنِ برخی ضعف ها و خطاها در معدود و محدود بخش ها و چهره های این طیف عامل دیگری است که به شکل گیری تصورِ فاصله میان جامعه و دینداران منجر شده است. فاصله ای که در مدل های تندتر دشمنی نیز تصویر می شود.

تظاهرات گسترده اهالی دیرالزور علیه اشغالگری کردها

اهالی شهرها و روستاهای تحت سیطره شبه‌نظامیان کرد در بخش شرقی استان دیرالزور، طی سه روز اخیر علیه اشغالگری کردها به شورش و تظاهرات دست زده‌اند. این اعتراضات ابتدا از تجمع اعتراضای روز شنبه در شهر «البصیره» آغاز شد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

واکنش انفعالی روسای بانک مرکزی و بیمه مرکزی در مقابل یک تحریم!
تحریم ایران توسط شرکتی که «همتی» رئیس هیئت مدیره آن است
آینده اقتصاد دیجتال به کدام سمت و سو می‌رود
استارتاپ‌ها دلشان به حال فقرا نمی‌سوزد!
احسان سلطانی پژوهشگر اقتصادی:
نرخ رشد اقتصادی ۹۷ منفی۵ بود
احتمال تحریم خریدارن نفت از بورس بسیار کم است
نامفهوم بودن بورس نفت برای سرمایه‌گذاران داخلی
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین