رجبی‌دوانی: فراموش کردن سابقه سیاه آمریکا، خیانت به انقلاب است

کدخبر: 1023390

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) به «نسیم» گفت: هیچ توافقی نمی‌تواند ما را از آرمان‌هایمان جدا کند/ رهبری از انحرافی که بنا بود پس از مذاکرات به وجود آید جلوگیری کردند/ عقب‌نشینی از اصول انقلاب، انحراف است

محمد حسین رجبی دوانی، استاد دانشگاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس آرمان ها و شعارهایی پدید آمد، به خبرنگار «نسیم»، گفت: بر مبنای این آرمان ها و شعارها بود که مردم از جان خود گذشتند و انقلاب و رهبری را یاری کردند تا این انقلاب به لطف الهی به ثمر نشست.

هیچ توافقی نمی تواند ما را از اصول و آرمان های انقلابی مان جدا کند

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی به ثمر نشست تا آرمان هایی چون مقابله با ظلم، دفاع از مظلومان عالم خصوصا مسلمانان مظلوم، استکبارستیزی و مقابله با سلطه طلبی های مستکبران جهانی محقق شود.

وی با اشاره به بیان قرآن کریم پیرامون قاعده نفی سبیل مبنی بر اینکه خداوند هیچ راهی برای تسلط کافران بر مسلمانان باز نمی گذارد، گفت: اینها همه دست به دست هم داد تا از شعائر بزرگ انقلاب ما مقابله با استکبار و سلطه آنها بر ممالک اسلامی و مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم باشد، لذا اگر ما به انقلاب و آرمان های آن پایبند هستیم، که باید باشیم، هیچ مسئله‌ای و هیچ توافقی در هر زمینه ای نمی تواند ما را از اصول و آرمان ها جدا کند تا آنها را نادیده بگیریم.

رجبی دوانی با بیان اینکه اگر بنابر مصالحی سیاسیون و دولت حاکم احساس می کنند باید با دشمنان و مستکبران و در رأس آن آمریکا به یک نوعی تفاهم کرد باید فقط در همان موضوع مربوطه باشد، گفت: مفاهمات و توافقات هیچ خللی به آرمان ها و اصول اساسی و بنیادی انقلاب وارد نمی‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: الحمدلله به سبب برخورداری از رهبری هوشمند، مدبر و دقیق از انحرافی که می خواست در پی این مذاکرات پدید بیاید جلوگیری شد.

سابقه سیاه آمریکا در 35 سال گذشته نشان دهنده کینه توزی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به سخنان برخی افراد پس از وقوع توافق مبنی بر اینکه دیگر زمان برقراری رابطه با آمریکا و فراموش کردن گذشته هاست، گفت: گذشته از این آرمان ها و اصولی که ما به آن پایبندیم سابقه سیاه آمریکا در 35 سال گذشته نشان دهنده خوی وحشی و کینه توزانه آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی و ارزش های آن بوده است.

در ماجرای سرنگونی هواپیمای مسافربری ما آمریکا نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه به عامل آن مدال افتخار داد

رجبی دوانی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه " آمریکا در این سال ها هر آنچه که می توانسته علیه ما اقدام کرده است و اگر کاری نکرده از اینرو نیست که نخواسته بلکه از اینروست که نتوانسته است" گفت: آمریکا هرگز از انجام جنایتی چون سرنگونی هواپیمای مسافربری ما و کشتار زن، کودک و مردم بی گناه فروگذار نکرد و نه تنها هرگز عذرخواهی نکرد، بلکه گستاخانه بر این جنایت خود با اعطای مدال افتخار به عامل آن، صحه گذاشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به برخی دیگر از جنایات آمریکا گفت: آمریکا از هرگونه دشمنی در قالب تحریم های گسترده دست نکشیده و وقاحت را تا جایی رسانده که حتی دارو و قطعات هواپیما که با جان مردم سر و کار دارد را هم دریغ می‌کند.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از گروه های تروریستی و جنایتکار گفت: حمایت آمریکا از گروه هایی چون منافقین پلید و گروه های برانداز و تجزیه طلب و تروریست هرگز از حافظه تاریخی ملت قهرمان ایران پاک نخواهد شد و آیا می توان یک چنین گذشته سیاهی را نادیده گرفت؟

منافع ما و دیدگاه های ایران اسلامی و نظام ولایی با آمریکای مستکبر در دو جهت کاملا متضاد است

رجبی دوانی با تاکید بر اینکه حتی اگر چنین سابقه سیاهی آمریکا علیه ما، نظام و کشورمان نداشت به خاطر همان اصول و آرمان هایی که انقلاب دارد هرگز نمی توانیم با آمریکا منافع مشترک و سیاست های یگانه ای داشته باشیم، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب و تعبیر زیبای ایشان "منافع ما و دیدگاه های ایران اسلامی و نظام ولایی با آمریکای مستکبر در دو جهت کاملا متضاد است".

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین ادامه داد: ما در صدد دفاع از مظلومان و مقابله با استکبار و سلطه آنها بر مردم مستضعف و به خصوص مسلمانان هستیم حال آنکه سیاست آمریکا حمایت از جنایتکاران و ظالمان و بیدادگرانی همچون رژیم صهیونیستی و رژیم سفاک آل سعود جهت تامین منافع آمریکاست.

فراموش کردن سابقه سیاه آمریکا، خیانت به انقلاب، آرمان‌های انقلاب و خون پاک شهداست

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی این خوی و خصلت و نظام جبار، حاکم بر آمریکاست و آمریکا از گذشته سیاه خود در جنایت علیه ایران و بشریت عذرخواهی نکرده و تغییر رفتار نداده است هرگونه سازش و فراموش کردن این سابقه سیاه خیانت به انقلاب، آرمان های انقلاب و خون پاک شهداست.

رجبی دوانی در ادامه با اشاره به اینکه ما انقلابی برخواسته از اصول، ارزش های قرآنی، سیره پاک نبوی (ص) و سیره پاک و نورانی اهل بیت (ع) کرده ایم، گفت: این اصول و آرمان ها تغییر ناپذیر است چون اصولی است که بر مبانی تعالیم دینی بنا نهاده شده، لذا هرگز تغییر در اصولمان معنا ندارد.

عضو هیآت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد هرگونه عقب نشینی از اصول و آرمان ها نشان دهنده انحرافی است که در ما پدید آمده چراکه این آرمان ها و اصول که بر پایه تعالیم دینی است در حقیقت بر پایه فطرت بشری است.

وی با بیان اینکه روشی که آمریکا دارد و آن خوی استکباری و زیاده طلبی نه تنها بر ضد تعالیم الهی که بر ضد فطرت بشری است، گفت: حرکت آمریکا بر مبنای استثمار انسان ها در جهت منافع نامشروع خود است و لذا آمریکا و استکبار است که باید اگر در صدد ایجاد رابطه با ما هستند از این روش ضد بشری و ضد الهی و ضد فطری خود دست بردارند نه اینکه ما از اصول و آرمان های خود عقب نشینی کنیم.

رجبی دوانی ادامه داد: تا وقتی که نظام ولایت در ایران حاکم است که ان شا الله تا ظهور امام زمان(عج) هم چنین خواهد بود معنا ندارد که ما با استکبار سازش، مفاهمه و رابطه داشته باشیم مگر آنکه آنها به هر صورت و به هر دلیل در رفتار و سیاست های ظالمانه و جبارانه خود تجدید نظر کرده باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در پایان گفت: تنها زمانی می توان با آمریکا ارتباط داشت که دست از خوی استکباری برداشته باشد به گونه ای که دیگر به او مستکبر اطلاق نشود. تا زمانی که آنها بر این خوی وحشی و ضد بشری خود پای می فشارند و هنوز که هنوز است بعد از این مذاکراتی که داشتند گستاخانه بر طبل جنگ می کوبند و گزینه جنگ را روی میز نگه می دارند این ساده لوحی و یا به تعبیر بهتر خیانت است که ما خواهان رابطه با چنین دشمن وحشی ای باشیم که جز به نابودی ما و ضربه زدن به ما به چیز دیگری نمی اندیشد.

ارسال نظر: