معاون وزیر: آموزش و پرورش از معرفی "سرمایه" به عنوان بانک عامل این وزارت خانه نفعی نمی‌برد

کدخبر: 1027334

سیدمحمد بطحایی در گفتگو با «نسیم» افزود: بانک مرکزی و سایر مراجع دست اندرکار باید اجازه و مجوز لازم را در خصوص تغییر بانک عامل آموزش و پرورش از ملی به سرمایه بدهند

گروه اقتصادی خبرگزاری نسیم: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، معرفی شدن بانک سرمایه به عنوان بانک عامل این وزارتخانه برای پرداخت حقوق کارکنان آن را فرایندی زمان بردانست و اعلا م کرد که بانک مرکزی مقرراتی در این خصوص دارد و تبادل پروتکل های بین بانکی سبب شده که فرایند کار زمان بر شود.

سیدمحمد بطحایی درحاشیه مراسم رونمایی از"تک کارت سرمایه فرهنگیان" به خبرنگار نسیم گفت که تحقق عاملیت بانک سرمایه برای پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه منوط به انعقاد پروتکل های بین بانکی میان بانک سرمایه و بانک مرکزی بوده که بانک مرکزی وسایر مراجع دست اندرکار باید اجازه و مجوز لازم دراین خصوص را صادر کنند.

درحال حاضر، بانک ملی به عنوان بانک عامل وزارت آموزش وپرورش، مسئولیت پرداخت حقوق دستکم یک میلیون نفر از کارکنان و فرهنگیان این وزارتخانه را برعهده داشته که همین امر منجر به گردش مالی این تعداد فرهنگی شاغل، دراین بانک شده است.

موضوعی که سبب شده تا بانک سرمایه، بانک متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان از این گردش مالی بالای ناشی از پرداخت حقوق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش تا اکنون ،محروم شود.

با اینهمه، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش، تاکید کرد که بانک مرکزی برای نقل و انتقال حساب کارکنان وزارت آموزش وپرورش از بانک ملی به سرمایه مقاومتی نکرده است.

وی، بابیان اینکه وزارت آموزش وپرورش از معرفی بانک سرمایه به عنوان بانک عامل این وزارت خانه نفع ویا ضرری نخواهد داشت، به نسیم تصریح کرد که براین اساس،این وزارتخانه با عاملیت بانک سرمایه برای پرداخت حقوق کارکنان خود مخالفتی نداشته و ندارد.

بطحایی، با تاکید براینکه عاملیت بانک سرمایه برای وزارتخانه آموزش وپرورش منوط به اتعقاد پروتکل های بین بانکی با سرمایه و بانک مرکزی است،گفت که او صلاحیت ندارد که در این خصوص بیش از این اظهار نظری کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش،افزود که این وزارتخانه ترجیح می دهد که فعالیت های الکترونیکی و بانکی آن از طریق یک مجرا صورت پذیرد و خبرداد که بانک های ملی وسرمایه در راستای نقل و انتقال حساب کارکنان این وزارتخانه مذاکراتی را انجام داده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

ارسال نظر: