احمدی: جنگ یمن و فاجعه منا فرصت خوبی برای اجماع بین‌المللی علیه خاندان سعودی است

کدخبر: 1028679

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری گفت: دولت سعودی نمره قبولی در مدیریت فاجعه منا کسب نکرده/ ایران با کشورهای اسلامی درباره تغییر مدیریت حج وارد گفتگو شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور در نشست خبری این تشکل دانشجویی با تبریک شروع سال جدید تحصیلی به دانشجویان و اساتید اظهار داشت: امسال ان شاالله در فضای جنبش دانشجویی شاهد سالی پرجنب و جوش باشیم و با توجه به فضایی که در آن واقعیم بتوانیم تاثیرگذاری خود را داشته باشیم.

وی افزود: امسال مسئله مهمی که با آن مواجهیم انتخابات مجلس و خبرگان است و مجلس به عنوان خانه ملت و مکانی که امام (ره) از آن با عنوان راس امور یاد می کنند می تواند در انتخاب مردم نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد و باتوجه به فضای سیاسی کنونی این تاثیرگذاری مضاعف می شود.

احمدی در مورد رسالت های جنبش دانشجویی در مقطع کنونی گفت: آنچه بایدجنبش دانشجویی به عنوان موذن جامعه از مجلس توقع داشته باشد این است که مسائل کلانی که با آنن مواجهیم مسئله فساد در کانون های قدرت و ثروت است که همواره منافع مردم را تصاحب کرده و به خطر می اندازند تا خود به قدرت و ثروت برسند. تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نسبت به حساسیت جنبش دانشجویی بهمسئله فساد گفت: جنبش دانشجویی نسبت به مسئله فساد حساس بوده و باید این حساسیت را فریاد زده و. اجازه ندهد کانون های قدرت و ثروت ادامه حیات داشته باشند و همچنین مجلس ما باید بتواند علیه فساد مبارزه کند

وی خاطرنشان کرد: هرچند فساد به مجلس منتهی نمی شود و جنبش دانشجویی و اتجمن اسلامی مستقل نیز چندین بار در مورد آن موضع گرفته است پرونده فساد کرسنت است که تاکنون از سوی دولت موضعی مشخص درمورد آن اتخاذ نشده است و با محدودیت رسانه ها اجازه بحث درمورد فساد کرسنت برای هیچکس داده نشده است که لازم است در مجاری قانونی خود پیگیری شده و بدون مماشات به رسیدگی به این قضیه اقدام کنند چون حجم این فساد نسبت به سایر پرونده ها گسترده تر است.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور در همین زمینه افزود:دولت ضمن رسیدگی به این پرونده باید تکلیف آن را مشخص کند و بعد از دوسال نمی شود مسائل را به دولت سابق حواله کرد و با ایجاد جوی رسانه ای و متهم کردن مخالفین این مسئله را به حاشیه برد؛ اگر پرونده کرسنت به نتیجه برسد دیگر نمی شود گفت که این حکم پدرسوخته بازی است که این فشارها دردی دوا نمی کند.

علیرضا احمدی در مورد مشکلات دانشگاه ها در مواجهه با تشکل های خودساخته تصریح کرد: در سال جاری یکی از مشکلاتی که با آن مواجهیم ایجاد جریان هایی است که توسط کانون هایی که پشتوانه دانشجویی واجتماعی ندارند و عین قارچ رشد می کنند در دانشگاه ها تشکیل شده و برای ماه های آینده در انتخابات برنامه ریزی کرده اند و جریان هایی را پیگیری می کنند و امیدواریم نشان دهیم که این دانشگاه ها کارایی مفیدی برای دانشگاه ها ندارند.

این فعال دانشجویی ضمن تسلیت وقوع فاجعه منا گفت:مسلما این داغ فراموش نخواهد شد و همانطور که امام (ره) فرمودند ماظلم های آل سعود را فراموش نمی کنیم و اگر ازآمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت ، از آل سعود نخواهیم گذشت؛ دیروز قرار بود تجمعی توسط بسیج دانجویی برگزار شود که ما هم اعلام کردیم شرکت می کنیم ولی براساس مصالحی که وزارت کشور مدنظر داشت این تجمع تا پایان مراحل انتقال زائرین، اجساد قربانیان و مصدومان حادثه برگزار نخواهد شد.

علیرضا احمدی خطاب به دولت در باره حضور در سازمان ملل گفت: رییس جمهور محترم در سازمان ملل مباحث مختلفی پیرامون برجام و سایر مسائل مطرح کرد ولی قرار نیست استکبارستیزی فراموش شود و متاسفانه موضع خوبی ازطرف دولت در قبال آمریکا در این نشست مشاهده نشده که انتظار میرود دولت به این مسئله توجه کند.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور با تاکید بر پیگیری های دیپلماتیک فاجعه منا گفت: دولت سعودی نتوانسته نمره قبولی را در مورد مدیریت این فاجعه کسب کند و باید دولت ایران با کشور های اسلامی وارد گفتگو شود تا برای تغییر مدیریت حج تصمیم گیری انجام گیرد؛هرچند تاکنون اقداماتی که انجام شده چیزی نیست که به نتیجه مدنظر منتج شود؛ توامانی جنگ یمن و دخالت در منطقه می تواند با این حادثه فرصت خوبی است که اجماعی بین المللی علیه خاندان سعودی بوجود آید.

احمدی در مورد مشکل دانشگاه های پولی گفت: اقدامات این دانشگاه ها علی رغم پیگیری های متعدد همچنان ادامه دارد ؛هرچند تعدیلاتی پدید آمده ولی کماکان درحال اجراست و دانشگاه های علوم پزشکی و بهداشتی بیشتر از سایر انشگاه ها مبتلای این مشکل اند.

وی در مورد پرونده بورسیه ها گفت: در این پرونده حقوقی ضایع شده و دولت بهره برداری سیاسی از این قضیه کرده و می کند؛حقوق تعداد زیادی از دانشجویان در این قضیه ضایع شد و اکنون قاضی و شاکی در این پرونده یکی است و ما موضعمان در این مورد رسیدگی پرونده در مراجع قضایی است.

ارسال نظر: