معاون اول قوه قضاییه: پیشگیری مهم‌ترین اقدام برای کاهش جرم است

کدخبر: 1031982

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر لزوم افزایش جذب قضات برای کاهش اطاله دادرسی، گفت: یکی از اقدامات قابل توجه برای کاهش جرم اهتمام به امر پیشگیری است

به گزارش «نسیم» فارس نوشت: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران در خصوص اطاله دادرسی در قوه قضاییه گفت: جمعیت کشور رو به افزایش است. بنابراین ما علاوه بر قضات جذب شده نیازمند قضات بیشتری هستیم البته به صرف افزایش قاضی نمی‌توان مشکل اطاله دادرسی را به طور کامل حل کرد .

وی تصریح کرد: موارد و عوامل مهمی برای کاهش اطاله دادرسی مورد نیاز است که باید در عرض و موازی جذب قاضی انجام شود. تا از این طریق اطاله دادرسی کاهش یابد .

معاون اول قوه قضاییه در خصوص اقدامات موثر و لازم برای کاهش جرم گفت: این مهم به عوامل مختلفی ارتباط دارد که در فرصت‌های مقتضی این عوامل بیان می‌شود اما یکی از موضوعات قابل توجه اهتمام به امر پیشگیری است که اختصاص به قوه قضاییه ندارد و باید کل نظام، مجلس و قوه قضاییه برای کاهش جرم تلاش کنند تا پرونده‌های وارده به دستگاه قضا کاهش یابد .

اژه‌ای در خصوص ماه محرم و اینکه مداحان مسائل را سیاسی نکنند، گفت: مردم ما مسلمان و شیعه هستند و به عزاداری حضرت سیدالشهدا حساسیت ویژه دارند. بنابراین مراسم ایام محرم باید به نحو احسن انجام شود در عین حال که با رعایت توصیه‌های مسئولان نظم و امنیت ایجاد شود .

ارسال نظر: