ماموریت‌های وزارت بهداشت در پساتحریم

کدخبر: 1033677

وزیر بهداشت گفت: مذاکرات برای یافتن شرکای جدید جهت سرمایه‌گذاری و تولید در داخل کشور و نگاه به بازارهای منطقه برای حدود ۴۰۰ میلیون نفر جزو برنامه‌های اصلی ما در دوران پساتحریم است

دکتر هاشمی ضمن تشریح برخی برنامه‌های وزارت بهداشت در دوران پساتحریم، گفت: بعد از لغو تحریم‌ها که طی یک الی دو ماه آینده عملیاتی می شود، برنامه هایی را پیگیری می کنیم.

وی به برخی از برنامه های وزارت بهداشت برای دوران بعد از تحریم اشاره و اظهار کرد: مذاکرات برای یافتن شرکای جدید جهت سرمایه‌گذاری و تولید در داخل کشور و نگاه به بازارهای منطقه برای حدود 400 میلیون نفر جزو برنامه های اصلی ما در دوران پساتحریم است.

هاشمی افزود: در عین حال علاقه مند هستیم که واسطه ها را در معاملات حذف کرده تا معاملات مستقیما با خود کمپانی ها انجام شود. طبعا با این کار هم از تقلب پیشگیری می شود و هم قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در این فرایند، اصالت دارو و تجهیزات پزشکی تضمین بیشتری برای مصرف کنندگان دارد.

وی با اشاره به اثرات لغو تحریم ها در حوزه آموزش پزشکی، گفت: در زمینه آموزشی و پژوهشی نیز به همین شکل است و به نظر می رسد بعد از لغو تحریم ها، رفت وآمد بین اساتید، دانشجویان و محققین ایرانی و بین المللی افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر: