بیش از ۱.۵ میلیون اسرائیلی دچار ناراحتی روانی شده‌اند

کدخبر: 1036357

به نوشته شماره امروز روزنامه القدس العربی، بیش از ۱.۵ اسرائیلی پس از انتفاضه قدس و راه پیدا کردن ترس و وحشت به دل صهیونیست‌ها، از پدیده‌های گوناگون روانی رنج می‌برند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

به نوشته شماره امروز روزنامه القدس العربی، بیش از یک و نیم میلیون اسرائیلی پس از انتفاضه قدس و راه پیدا کردن ترس و وحشت به دل صهیونیستها ، از پدیده های گوناگون روانی رنج می برند.

نتایج یک پژوهش جدید دانشگاهی نشان از افزایش بسیار قابل توجه رعب و هراس در میان اسرائیلی ها به سبب حوادث امنیتی اخیر و بخصوص آنچه که به طوفان چاقوی(انتفاضه قدس با سلاح سرد) نامیده می شود، حکایت دارد.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه «تل حای» در شمال اسرائیل صورت گرفته است نشان می دهد تعداد اسرائیلیهایی که از افسردگی و اضطراب و ترس و وحشت رنج می برند به شکل بسیار زیادی در مقایسه با چهارماه قبل افزایش پیدا کرده است.

پرفسور شائول کیمحی ، یوحانان ایشیل و مولی لاهد که این پژوهش را در بخش روانشناسی این دانشگاه انجام داده اند، تاکید کردند احساس خطر و ترس اسرائیلیها از انتفاضه با سلاح سرد(انتفاضه قدس) به شکل بسیار نگران کننده ای افزایش یافته است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد در ماه ژوئیه امسال تعداد اسرائیلی هایی که از اوضاع امنیتی نگران بوده اند حدود یک میلیون نفر بوده است اما این میزان با توجه به حوادث امنیتی اخیر در مناطقی که به آن خط سبز اطلاق می شد به یک میلیون و پانصد هزار نفر افزایش یافته است که این امر از اضافه شدن بیش از نیم میلیون اسرائیلی به دایره ترس و وحشت و نگرانی از اوضاع امنیتی در داخل دولت عبری حکایت دارد.

بر اساس این پژوهش 126 هزار اسرائیلی به قدری دچار ترس و وحشت شده اند که به مراکز درمانی روی آورده اند و از وجود استرس شدید و نبود قدرت و توان برای ادامه کار رنج می برند.

ارسال نظر: