امیرعبداللهیان: مبارزه با تروریسم شدت می‌یابد

کدخبر: 1038060

معاون وزارت خارجه در جمع خبرنگاران در وین افزود: در نشست صلح سوریه در وین اعلام کردیم که ایران درخصوص نقش دولت و مردم سوریه در آینده و سرنوشت این کشور تاکید جدی دارد

به گزارش «نسیم»، حسین امیر عبداللهیان شنبه شب پس از پایان نشست سوریه در وین در جمع خبرنگاران گفت: در نشست صلح سوریه در وین اعلام کردیم که ایران درخصوص نقش دولت و مردم سوریه در آینده و سرنوشت این کشور تاکید جدی دارد.

معاون عربی و افریقایی وزارت خارجه افزود: حتما باید هر گونه اقدامی در خصوص سوریه با رای و نظر مردم این کشور انجام شود.

وی با یاداوری حملات ددمنشانه گروه ترورستی تکفیری داعش در پاریس و بیروت گفت: در این نشست تلاش شد از فرصت استفاده شود و در بیانیه پایانی بر اقداماتی متمرکز شویم که مبارزه با تروریسم شدت یابد.

امیر عبداللهیان در خصوص جدول زمان بندی در سوریه گفت: جدول زمان بندی باید بر آتش بس متمرکز باشد که در بیانیه پایانی بر آن تاکید شده است.

معاون عربی و افریقایی وزارت خارجه در ادامه با تاکید بر این که در روند مبارزه با تروریسم دو اختلاف نظر و مشکل اساسی در خصوص گروه های تروریستی فعال و گفت و گوی معارضان با دولت سوریه وجود دارد، گفت: قرار شد از طریق تشکیل کارگروه هایی زیر نظر دیمستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه و با همکاری کشورها نسبت به مشخص شدن فهرست گروه های تروریست ها و معارضان اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال نظر: