آقای لاریجانی! دشمن عوض نشده، شما چطور؟

کدخبر: 1039971

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای سرگشاده به برخی سخنان رئیس مجلس درباره آمریکا واکنش نشان داد/ "آقای لاریجانی بترسید از خطوات شیطان همان قدم‌های آهسته و بی‌صدا که حضور و نفوذش احساس نمی‌شود"

حجت الاسلام محمود مقدمی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه طی نامه ای سرگشاده که در اختیار «نسیم» قرار داد، به برخی سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده شهر قم در این مجلس که در روز 28 آبان و در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات بیان شده بود، واکنش نشان داد.

متن این نامه، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با احترام از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر به ائمه مسلمین یکی از واجباتی است که اگر ترک شود ترس آن است که خدای تعالی عذاب را نازل کند بر خود وظیفه دیدم نکاتی را در رابطه با فرمایشات حضرت عالی در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات (پنجشنبه 28 آبان) که در سایت خودتان هم درج شده عرض کنم.

هرچند بسیاری از فرمایشات شما در آن جلسه ارزشمند و در خور تقدیر است اما در بخشی از کلامتان که در رابطه با آمریکا فرموده‌اید: «امروز غربی‌ها از حرف‌هایی که در سابق نسبت به ایران می‌زدند عبور کرده‌اند» به نظر می‌رسد دچار اشتباه شده‌اید، آمریکایی‌ها هنوز بر علیه ما در سازمان ملل قطع نامه صادر می‌کنند، هنوز از گزینه‌های روی میزشان صحبت می‌کنند و هنوز از حمله نظامی سخن می‌گویند؛ کجای اینها عبور از سخنان سابق است؟

گفته‌اید: « تعجب می‌کنم گاهی در داخل این مساله در رسانه ها عمده می شود که مثلا غربی ها و امریکاییها دنبال براندازی هستند، زیرا انها نمیتوانند این کار را انجام دهند» ؛ ....«البته در ذهنشان براندازی بود و ستیز کردند، اما امروز می دانند بدون ایران بسیاری از مشکلات منطقه ای حل نمی شود» این که آنها نمی‌توانند از قبل هم برای امام (ره) معلوم بود همان وقتی که فرمود : «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» اما این که غرب از این خواسته‌اش عبور کرده باشد دروغ محض است و نباید آن را باور کنید. آمریکا گرگ است حتی اگر دستان سیاهش را با رنگ تزویر سفید جلوه دهد و توبه گرگ مرگ است؛ آمریکا شیطان بزرگ است و هرگز نمی‌توان تصور کرد که شیطان از شیطنت خود دست بردارد، بله ممکن است بعضی از حیله‌ها و روش هایش را ناکارآمد بیابد و آن را با روش های پیچیده تر و کارآمد‌تر و با ظاهری نرم تر عوض کند. ممکن است دست چدنی خود را با دستکش مخملین بپوشاند و لی آمریکا همان آمریکا است با همان دشمنی‌هایش.

آقای لاریجانی امام و رهبر امروز ما، حضرت آیت الله خامنه‌ای هم فرموده‌اند: «مذاکره امریکا با ایران یعنی نفوذ» نفوذ آمریکا قطعا برای سازندگی، تعامل و همکاری نیست. او خود را «کدخدا» می‌داند و ما را رعیت نافرمانی که منافعش را تحدیدکرده در چنین مواردی حتی اگر کدخدا احساس کند حریف این رعیت نافرمان نمی‌شود او را در کدخدایی و منافع خود شریک نمی‌کند استکبار سعی خواهد کرد با فریب و نفوذ رقیب را خام کرده و از درون لطمه بزند و بهترین یاوران او در این حیله، کسانی هستند که ساده‌لوحانه تغیر تاکتیک او را تغییر ماهیت تصور کنند.

آقای لاریجانی شیطان بزرگ هرگز عوض نشده و نمی‌شود ؛ اگر خدای نخواسته شما آن احساس دشمنی سابق با آمریکا را ندارید احتمال بدهید که شاید شما عوض شده‌ باشید. همچنان که برخی دیگر از پیشکسوتان انقلاب عوض شدند ولی بدانید این مردم عوض نشده‌اند و همواره دستور امیر المومنین در مورد شناخت دوستان و دشمنانشان (نهج البلاغه، ص528 ) را مد نظر دارند و اگر احساس کنند کسی با آمریکا و استکبار روی خوش دارد و به نوعی جاده صاف کن نفوذ و حضور او می‌شود حساس می‌شوند و «دوستِ دشمنشان» را نیز در گروه دشمنان تلقی خواهند نمود.

آقای رئیس هرچند انتخابات نزدیک است و بسیاری از مردم سخنان نزدیک به انتخابات مسئولین را عقیده آنان تلقی نکرده و مصرف آن را تبلیغاتی و با هدف جمع کردن رای اقشار مختلف می‌دانند ولی یادتان باشد که «إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحافِظِینَ‏. کِراماً کاتِبِینَ.» (الانفطار/ 12) ممکن است فرشتگان مامور ثبت اعمال و گفتار، بین سخنان تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی شما فرق نگذارند و همه را واقعا به پایتان بنویسند .

آقای لاریجانی ممکن است با اظهار نظر های این‌چنینی رای گروهی را به دست آورید ولی اطمینان داشته باشید که رای عده‌ای دیگر را از دست می‌دهید علاوه بر آن که ممکن است تصور شود شما از جبهه خودی خارج شده‌اید هنوز خاطره سکوت معنا دار شما در فتنه 88 و تصویب 20 دقیقه‌ای برجام از خاطره‌ها نرفته است.

آقای لاریجانی بترسید از خطوات شیطان(بقره/168 ) همان قدمهای آهسته و بی‌صدا که حضور و نفوذش احساس نمی‌شود ولی هست . اعلام شما مبنی بر توهم بودن نفوذ و حضور دشمن خیال گروهی از مردم را از جانب دشمن راحت و عده‌ای را خواب می‌کند در حالی که به فرموده علی (ع) «من نام لم ینام عنه والسلام»

امید آن که همیشه در کنف حمایت حضرت ولی عصر (عج) باشید

«و ما علی الرسول الا البلاغ » والامر الیک.

محمود مقدمی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فزهنگ و اندیشه اسلامی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه

ارسال نظر: