لاریجانی: زمینه انتقال زائران اربعین حسینی فراهم شود

کدخبر: 1041450

رئیس مجلس با توصیه به دست اندرکاران اربعین به ویژه وزارت امور خارجه مبنی بر فراهم شدن زمینه انتقال زائران اربعین حسینی، گفت: تحقق این هدف، زمینه گسترش روابط ایران و عراق را بیش از گذشته فراهم می‌کند

به گزارش «نسیم»، علی لاریجانی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین استان خوزستان در مرز بین المللی شلمچه با حضور استاندار خوزستان، جمعی از فرمانداران و اعضای مجمع نمایندگان استان، از آیین پیاده روی اربعین به عنوان کار بزرگ و عاملی برای همبستگی مردم ایران و شیعیان یاد کرد.

وی به بازدید امروز خود از زیرساخت های مرز شلمچه و مهران برای خدمت رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و افزود: در این سفر، اوج علاقه و عشق به اهل بیت(ع) را در طیف های مختلف مشاهده کردم و این مهم، سرمایه اجتماعی بزرگ برای همه ایرانیان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان عشق و علاقه دوستداران اهل بیت به ویژه ارادتمندان به امام حسین(ع) از جای جای جهان برای زیارت قبر آن حضرت، افزود: در مرزهای ایران، زیرساخت های مناسبی برای خدمت رسانی به زائران فراهم شده و این مهم، بیانگر آن است که مسئولان دستگاه های اجرایی با مشارکت مردم، اقداماتی فراتر از وظیفه سازمانی برای ساماندهی و آسان شدن تردد زائران اربعین انجام داده اند.

وی افزود: امکانات خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان و دیگر دستگاه های مرتبط ارائه شده و حضور مردم و غرفه های خدمت رسانی نیز، متنوع بود و به همین دلیل مسیر راحت تری در شلمچه برای زائران ایجاد شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با تجلیل از همکاری دستگاه های اجرایی در خدمت به زائران اربعین و مشارکت مطلوب مردم و هیات های مذهبی در این زمینه، گفت: مردم نیز، خودجوش از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.

لاریجانی در ادامه سخنانش تاکید کرد: لازم است، با همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی، کیفیت خدمات ارائه شده به زائران در سال های آینده افزایش یافته و خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به منظور بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات زوار اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران وارد استان ایلام شد.

لاریجانی در سفر خود به ایلام، در بازدید از پایانه مرزی مهران و نحوه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی، از نزدیک با روند اجرایی خدمات رسانی در پایانه مرزی مهران آشنا شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از آن، ایلام را به مقصد آبادان در استان خوزستان ترک کرد.

دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران اربعین حسینی است.

ارسال نظر: