داوری آثار سومین جایزه ادب و هنر محتشم به اتمام رسید

کدخبر: 1042910

هیئت داوران سومین دوره جایزه ادب و هنر محتشم، عصر روز گذشته ۱۵ آذرماه، با بررسی آثار ارسال به دبیرخانه جشنواره، برگزیدگان بخش‌های مختلف این جایزه را انتخاب کردند

به گزارش «نسیم»،‌ داوری نهایی چهار بخش تجسمی این جایزه در بخش‌های نقاشی، عکاسی، تصویرگری و پوستر به اتمام رسید.

علی قلم‌سیاه، مسعود زنده روح کرمانی، داریوش محمدخانی هیات داوران بخش عکس، بهنام جلالی جعفری و رضا افسری داوران بخش نقاشی، سیداسدالله چهره‎پردازی داوران بخش پوستر، اکبر نیکان‌پور و سیدکمال طباطبایی داوران بخش تصویرسازی آثار این چهار رشته را داوری کردند تا برگزیدگان نهایی این بخش‌ها مشخص شود.

در بخش گرافیک(تصویرسازی و پوستر) 550 اثر، در بخش نقاشی 400 اثر و در عکاسی 700 اثر به دبیرخانه جایزه محتشم در این دوره ارسال شد که پس از داوری اولیه در بخش عکاسی 40 اثر، در بخش پوستر 8 اثر، در بخش تصویرسازی 40 اثر و در بخش نقاشی 10 اثر برای نمایشگاه انتخاب شدند.

بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه، بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای معرفی واقعه عاشورا، تکریم و معرفی عناصر فرهنگ ساز عاشورایی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا از اهداف برگزاری سومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم است.

عاشورا در آیینه فرهنگ و ادب و هنر، نقش حماسه عاشورا در انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی و شخصیت‌های عاشورایی نیز از محورهای برگزاری جایزه محتشم است.

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره سه‌شنبه، 17 آذر، در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: