وزیر سابق ارشاد: "سمن‌"ها را برای آموزش به خارج می‌برند

کدخبر: 1043029

سید محمد حسینی در گفتگو با «نسیم»: این افراد توسط دشمن برای آموزش به خارج برده شده‌اند و پس از بازگشت آموزش‌های خود را به اعضا منتقل می‌کنند/ عده‌ای از آنها نادانسته در دام سرویس‌های اطلاعاتی غرب افتاده‌اند

سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در گفتگو با «نسیم» در خصوص نفوذ دشمنان بر سمن ها و سازمان های مردم نهاد گفت: در بحث نفوذ، دشمن از ابزارهای مختلفی استفاده می کند که یکی از این راه ها، این است که از طرق آموزش به افراد، سیاست های غرب را در کشور تببین و ترویج کنند.

وی افزود: این کار می تواند از طریق چهره های نخبه یک کشور باشد، یا از طریق اعضای سازمان های مردم نهاد یا سمن ها باشد، البته این مسئله قدیمی است؛ جلال آل احمد در کتابی که سفر به امریکایش را نوشته است می گوید: امریکایی ها برخی از روشنفکران را از کشورهای مختلف جمع کردند و دوره های می گذاشتند که تحت تاثیر قرار بگیرند و بعد از ورود به کشورهایشان مروج فرهنگ غرب باشند.

حسینی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد، از جمله مکان هایی است که دشمن می تواند برایش سرمایه گذاری کند گفت: اخیرا اخباری می آید که دشمن اعضا و افراد مختلفی را از سازمان‌های مردم نهاد به خارج از کشور برده‌اند و بعد اینها برگشتند در مجموعه خودشان و آن آموزش‌ها را متقل کردند. البته عده‌ای از آنها ناخواسته و نادانسته در دام سرویس‌های اطلاعاتی غربی افتاده‌اند

وزیر سابق ارشاد گفت: این کار، کار دراز مدتی است و به تدریج این روند انجام می‌شود و دستگاه های اطلاعاتی غربی برای پیشبرد اهدافش از این افراد استفاده می کند.

حسینی تایید کرد: اعضای این انجمن ها که معمولا افراد دلسوزی هستند و در خیلی موارد قصد کمک دارند باید بدانند که گاهی در دام شبکه های غربی قرار می گیرند.

وزیر سابق ارشاد گفت: دشمن در گذشته بحث جامعه مدنی را مطرح می کرد و می گفت که باید به مرحله ای برسیم که دولت نقشی در هیچ کاری نداشته باشد و این سمن ها باشند که قدرت را به دست می گیرند تا اهداف دشمن را پیاده کنند.

ارسال نظر: