هاشمی: مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف یک حماسه بود

کدخبر: 1043041

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: من به خود می‌بالم که دانشگاه امروز، میزبان بالاترین مقام اجرایی کشور است و بالاترین مقام اجرایی کشور از جدی‌ترین نقدهای دانشجویان استقبال می‌کند

به گزارش «نسیم»، سید ضیاء هاشمی در مزار شهدای دانشجو 16 آذرماه در امامزاده عبدالله شهر ری گفت: روز دانشجو الهام بخش پیام بلندی است که در 16آذر سال 32 به بلندای فریاد خون به ما ابلاغ شد و تازمانی که دانشجو و دانشگاه هست این فریاد ادامه دارد.

وی افزود: امروز روز خون و شهادت و البته روز علم و دانش است، امروز روز پیوند علم و دین و دانش و سیاست است . روزی است که عالمان و جوانان فرهیخته ما در مسیر دفاع از استقلال و حقانیت به خون آغشته شدند؛ بنابراین هم روز سیاست است و هم روز شهادت .زیرا در زمانی که خطر از بین رفتن استقلال و همچنین دستاوردهای نهضت ملی شدن نفت وجود داشت دانشجویان وارد صحنه شدند و خودرا در مقابل تیرهای سهمگین دشمن استقلال کشور و مریدان استکبار جهانی قرار دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: هم اکنون دانشگاههای ما با بینش و بصیرت سیاسی، خواهان استقلال ،آزادی و امنیت در سایه قانون و ادامه دهنده راه این سه آذر اهورایی و سه قطره خون هستند، البته دانشگاه شهدای فراوانی تقدیم راه استقال و آزادی کشور و انقلاب اسلامی کرده است و کماکان در این مسیر پیش می رود و دانشجویان همان آرمانها را دارند و آزادی طلب و استقلال طلب و آماده شهادت هستند.

هاشمی افزود: چندروز پیش هزاران دانشجو حضور حماسی خودرا در راه پیمایی اربعین حسینی به نمایش گذاشتند و در مرزهای خروجی و در کربلا و نجف به زائران حسینی خدمت رسانی کردند و همچنان پیرو دین و شهادت طلبی هستند و بیش از 25 هزار نفر برای پیاده روی زیارت امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر ثبت نام کرده اند در حالی که ما اعلام کرده بودیم امکانات پذیرش سه هزار نفر را داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: امروز صبح دانشگاه صنعتی شریف شاهد حماسه ای بود که توسط دانشجویان و در حضور رئیس جمهور محترم خلق شد و در نمایش جالبی از جمهوریت نظام، رئیس جمهور شنونده نقدهای صریح و شفاف نمایندگان جمهور ملت یعنی دانشجویان بود و باب گفت و گو را با آنان باز کرد.

وی گفت: ارائه نقد های صریح دانشجویان از دولت و استقبال رئیس جمهور از آنها یک حماسه بود.

هاشمی افزود: در مراسم امروز دانشجویان با آداب و ادب نقدهای خود را ابرازکردند و رئیس جمهور هم با آغوش باز و روی گشاده شنونده سخنان آنها بود و به مطالب آنها پاسخ گفت که این دستاورد استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور است و چیزی است که شهدای ما دنبال آن بودند یعنی شرایطی که قدرت رسمی مانع اظهار نظر و آزادی بیان نشود و جوانان و دانشجویان بتوانند با صدای بلند و رسا سخنان خودرا بزنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران گفت: من به خود می بالم که دانشگاه امروز، میزبان بالاترین مقام اجرایی کشور است و بالاترین مقام اجرایی کشور از جدی ترین نقدهای دانشجویان استقبال می کند و من امیدوارم این آزادی و اعتدال و استقلال ادامه پیدا کند. ​

ارسال نظر: