روحانی: ایران و تانزانیا در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه‌های مشترکی دارند

کدخبر: 1043408

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال جمهوری متحد تانزانیا را به دولت و ملت این کشور، گفت: امیدواریم شاهد توسعه مناسبات فیمابین در راستای تأمین بیش از پیش منافع دو ملت باشیم

به گزارش «نسیم»، در پیام حسن روحانی به "جان ماگوفولی" آمده است: فرا رسیدن سالگرد استقلال جمهوری متحد تانزانیا را به جنابعالی، دولت و ملت آن کشور صمیمانه تبریک می گویم.

رئیس جمهوری در این پیام اظهار امیدواری کرد که با عنایت به وجود زمینه های فراوان همکاری میان دو کشور و دیدگاه های مشترک در خصوص مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی، شاهد توسعه مناسبات فیمابین در راستای تأمین بیش از پیش منافع دو ملت باشیم.

روحانی در پایان گفت: از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و سرافرازی ملت تانزانیا را مسألت دارم.

به گزارش ایرنا، تانزانیا کشوری در شرق قاره آفریقا است که مانند اغلب کشورهای آفریقایی اقتصاد آن بر پایه کشاورزی و صادرات آن استوار است.

این کشور از شمال با اوگاندا و کنیا، از غرب با جمهوری دموکراتیک کنگو، بروندی و رواندا و از جنوب با زامبیا، مالاوی و موزامبیک همسایه است. در شرق این کشور اقیانوس هند قرار گرفته است.

این کشور در فاصله سال های 1880 تا 1919 مستعمره و بخشی از آلمان بود. پس از آن مستعمره انگلیس شد که این وضع تا سال 1964 ادامه یافت.

تا سال 1996 دارالسلام پایتخت این کشور بود اما در این سال پایتخت سیاسی کشور به دودوما منتقل شد. بااین حال دارالسلام همچنان بزرگترین شهر تانزانیا و پایتخت تجاری آن است. نهم دسامبر سالروز استقلال تانزانیا از بریتانیا اعلام شده است.

ارسال نظر: