الفت: موضوع پیشگیری از جرم باید در تمام استانها اجرا شود

کدخبر: 1044105

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم لازم است به صورتی دقیق و همه جانبه این موضوع را که امری ملی است در تمام استانهای کشور اجرا کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، کارگاه سه روزه آموزش رابطین رسانه‌ای واحدهای ستادی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز این کارگاه آموزشی محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر اهمیت کارکردهای شورای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی صحّه گذاشت و گفت: در سالهای نه چندان دور تمام فعالیت قوه قضائیه به صورت جدی در تحقیقات و محاکمات خلاصه می‌شد و البته سازمان‌های وابسته نیز فعال بودند و حدود بیست سال قبل فعالیت روابط عمومی دادگستری‌ها با انتشار آگهی دعوت و احضاریه خلاصه شده بود و به مفهوم روابط عمومی جایگاهی وجود خارجی نداشت و این نهاد به منظور ساماندهی آگهی‌ها در روزنامه‌ها تشکیل شده بود.

وی یادآور شد: در آن زمان فعالیت دادگستری‌ها به صورت محرمانه انجام می‌شد و اینکه در صدور احکام چه اتفاقی رخ می‌دهد وصف محرمانه داشت و کسی فکر نمی‌کرد که دادگستری موضوع قابل انتشار داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد: با تغییر رویکرد دستگاه قضا حیطه کار روابط عمومی و موضوع اطلاع رسانی‌ها تغییر کرد و ارتباط بخش‌های مختلف با مردم از طریق ابزار روابط عمومی‌ها بیشتر شد چرا که ساختار‌های جدیدی چون شوراهای حل اختلاف شکل گرفت و مباحثی در دادگستری‌ها رخ داد که لازم بود در موارد متعدد اطلاع رسانی صورت گیرد.

الفت موضوع اطلاع رسانی و ضرورت‌های آن را زمینه توسعه روابط عمومی‌ها در قوه قضائیه دانست و گفت: در این مسیر تلاش شد تا حوزه فعالیت روابط عمومی‌ها گسترش یابد و علاوه بر پیشرفت‌های یک دهه گذشته رویکردهای جدیدی در زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی همچون معاونت پیشگیری از وقوع جرم ایجاد شد.

وی به تولید برنامه و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در معاونت پیشگیری به عنوان گامی اصلی یاد کرد و اظهار داشت: لازم است به عنوان تولید کننده فکر و اقدامات با مردم ارتباط برقرار شود و از سطح سازمانی فرا‌تر رفت و برای برقراری این اتباطات لازم است زمینه اجرای برنامه‌ها در سطح جامعه فراهم شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: اداره کل اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و افکار سنجی را در تحقق اهداف خود ایجاد کردیم و برای بستر سازی جامعه تلاش کردیم تا ادبیات پیشگیری را به جامعه انتقال دهیم و اعتقاد به مقوله پیشگیری در حوزه جرائم را در میان مردم به وجود آوریم.

الفت با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها تا کنون تبلیغات بسیاری از سوی نهاد متولی درمان و بهداشت صورت گرفته، تصریح کرد: با ایجاد شعار پیشگیری بهتر از درمان است این مهم محقق شد و در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز لازم است از تجربه دیگر دستگاه‌ها کمک بگیریم و به صورتی دقیق و همه جانبه موضوع پیشگیری را که امری ملی است در تمام استانهای کشور برنامه‌های پیشگیری را اجرا کنیم.

ارسال نظر: