ایوبی: معرفی فیلم محمد رسول‌الله به عنوان نماینده ایران در اسکار، انتخاب درستی بود

کدخبر: 1046669

رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: فیلم محمد رسول الله(ص) خیلی قبل‌تر، اسکارش را از مردم و از نحوه استقبال مخاطبان گرفته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم اختتامیه نهمین جشنواره سینما حقیقت در تالار وحدت در جمع خبرنگاران در سخنانی پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره گفت: همه افرادی که آمدند و در جریان نحوه برگزاری جشنواره بین المللی سینما حقیقت بودند دیدند که این جشنواره تا چه میزان باشکوه برگزار شد و چه میزان مردم از آن استقبال کردند. در تمام روزهای برگزاری این جشنواره سالن ها پر از مخاطبانی بود که آمده بودند تا این آثار را مشاهده کنند.

وی افزود: از طرف دیگر پیرامون فیلم های مستند به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره باید این نکته را عرض کنم که تعداد بسیار فراونی فیلم های خوب در این دوره حضور داشت و به نمایش درآمد. به صورتی که وقتی با داوران خارجی و یا ایرانی صحبت می کردم با مشکل در انتخاب آثار روبرو بودند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در حقیقت در این دوره از جشنواره سینما حقیقت با نمایش فیلم هایی با کیفیت بالا و با پژوهش هایی خوب و فیلم هایی که واقعا قابل ستایش بودند روبرو بودیم. از طرف دیگر هم داوری ها بسیار خوب و حتی سختگیرانه هم بود.

ایوبی خاطرنشان کرد: حتی در این بین برخی از داوران اعتقاد داشتند آنقدر سطح کیفی فیلم ها به یکدیگر نزدیک بود که انتخاب آثار برتر برای آنها امری بسیار دشوار بود. از طرفی هم فضای بسیار مثبتی هم که در بین مردم به عنوان مخاطب وجود دارد بسیار امیدوار کننده است.

وی اضافه کرد: مردم با حضور در جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت نشان دادند که فیلم مستند می بینند و دوست هم دارند که بیشتر از این دست فیلم ها مشاهده کنند. از طرف دیگر فیلم های خارجی هم که در این جشنواره پا به رقابت با فیلم های ایرانی گذاشتند خیلی به نظر نمی رسید که از فیلم های ایرانی بالاتر باشند.

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: همه ما یک تشکر و سپاس به سینماگران و فیلمسازانی بدهکار هستیم که در جاهای مختلف همانند عرق، سوریه و لبنان می روند و فیلم می سازند و جان خود را به خطر می اندازند تا صحنه های درخشان ایثار و مقاومت را برای ما به نمایش بگذارند.

ایوبی در پاسخ به سوالی پیرامون ماجرای توقیف و رفع توقیف فیلم "من ناصر حجازی هستم" گفت: باید یک نکته را عرض کنم که جا دارد تا همه ما مقداری با بخشش با مسئله فیلم سازی و فیلم سازان برخورد کنیم. زیرا به نظر من برخورد بزرگوارانه هیچ چیزی را از ما کم نمی کند.

وی افزود: هرکدام از ماها اگر در فیلمی مورد نقد قرار گرفتیم نباید برویم و برای توقیف و متوقف کردن نمایش آن فیلم به دادگاه متوسل شویم. از طرفی هم خیلی خوشحال هستم این مستند که شاکی محترم خصوصی هم داشته و در یک گفتگویی سعی کردند که این مشکل حل شود.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به معنای سینمای حقیقت تصریح کرد: سینما حقیقت همانگونه که از اسم آن برمی آید به آن دسته از سینماگرانی گفته می شود که به دنبال حقیقت هستند. آنها راویان حقیقت هستند و حقیقت را شکار و سپس ثبت می کنند. بر این اساس جایگاه کار امروز آنها را نسل بعد در یکی دو دهه بعد خواهند دانست.

ایوبی ادامه داد: برای ما هم سینمای حقیقت از یک اولویت خاص برخوردار است. زیرا سینما حقیقت سینمایی مبتنی بر پژوهش و تحقیقات است. سینما حقیقت را سینمایی فرهیخته و متعلق به دانایان می دانم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون وضعیت فیلم محمد رسول الله (ص) به عنوان نماینده ایران در اسکار و سیاسی بودن حذف آن از اسکار گفت: باید بگویم که ما فقط وظیفه داشتیم و داریم تا اینکه این فیلم را انتخاب کنیم که این کار را انجام دادیم. در این راه داوران ما هم انتخاب درستی داشتند. اما بقیه ماجرا دیگر در دستان ما قرار ندارد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: همانگونه هم که در روز انتخاب این فیلم عرض کردم فیلم محمد رسول الله (ص) فیلمی است که اسکار خود را باید از مردم و از استقبال مخاطبان از آنها بگیرد.

ارسال نظر: