آیت‌الله مکارم: خطر تکفیری‌ها فقط بوسیله نیروی نظامی برطرف نمی‌شود

کدخبر: 1047489

این مرجع تقلید افزود: علمای اسلام باید ریشه تفکر تکفیری را بخشکانند/ از عجایب روزگار است آل سعود که دیدگاه تکفیری در کتاب‌ها و مدارسشان تدریس می‌شود، ائتلافی ضد تکفیری با عضویت بیش از ۳۰ کشور تشکیل داده

به گزارش «نسیم»، رسا نوشت:

آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر اوقاف اردن با بیان این که دو خطر بزرگ جهان اسلام را تهدید می کند، اظهار کرد: نخستین خطر تکفیری ها هستند که تمام جهان و کشورهای اسلامی را تهدید می کند، امروز خطر تکفیری ها هم منجر به قتل نفوس شده است و هم به تخریب کشورهای اسلامی و هم به شادی دشمنان اسلام منجر شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ کشوری حتی عربستان سعودی که به عقیده ما زادگاه تکفیر است، از خطر آنها مصونیت نخواهد داشت، افزود: دومین خطری که جهان اسلام را تهدید می کند، رژیم اشغالگر قدس است که از دشمنان قدیمی و قسم خورده مسلمانان محسوب می شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قمبا اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و مسجدالاقصی، تصریح کرد: امروز مشکلاتی که برای مسجدالاقصی ایجاد شده است برای جهان اسلام و علمای جهان اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خطر تکفیری ها فقط بوسیله نیروی نظامی برطرف نخواهد شد، اظهار کرد: خطر تکفیری ها ناشی از تفکر و مکتب انحرافی است و علمای اسلام باید ریشه این تفکر را بخشکانند و از عجایب روزگار این است که آل سعود که دیدگاه تکفیری در کتاب ها و مدارسشان تدریس می شود، ائتلافی ضد تکفیری با عضویت بیش از سی کشور تشکیل داده اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این موضوع نشان می دهد که آل سعود نیز به خطر تکفیری ها پی برده اند، افزود: امروز ایجاد تفرقه بین مسلمانان از توطئه های دشمنان است و آنها سعی دارند تا در بین شیعیان سنی هراسی و در بین اهل سنت شیعه هراسی را ایجاد کنند.

وی گفت: ما درایران در شمال و جنوب و شرق و غرب اهل سنت زندگی می کنند و ما با آنها زندگی مسالمت آمیزی داریم و حتی در کشور افغانستان نیز اهل سنت و شیعه در حکومت شریک هستند

ارسال نظر: