واکنش ابراهیم رزاقی به هجمه یک اقتصاددان لیبرال به قانون اساسی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

غنی‌نژاد به دلیل حرف‌هایی که درباره قانون اساسی زده عذرخواهی کند

کدخبر: 2001002

این اقتصاددان گفت: وقتی در قانون اساسی ما به صراحت ذکر شده که دولت نباید کارفرمای مطلق باشد و یا بخش خصوصی نباید تکاثر ثروت ایجاد کند امثال غنی نژاد چگونه به قانون اساسی ما انگ لیبرالی و یا سوسیالی می زنند؟

ابراهیم رزاقی اقتصاددان و استاد بازنشسته دانشگاه تهران در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص هجمه های اخیر موسی غنی نژاد به قانون اساسی اظهار کرد: امثال آقای غنی نژاد و آخوندی که قانون اساسی را متهم به گرایشات چپ گرایانه یا مارکسیستی می کنند، قانون اساسی را نخوانده اند و هرکسی صحبتی بر خلاف نظام سرمایه داری بزند به او انگ کمیونسیتی بودن می زنند.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت سازندگی قانون اساسی مورد بی توجهی قرار گرفته شده و تنها به بخشهای سیاسی آن از قبیل انتخابات توجه شده و در زمینه های اقتصادی توجهی به قانون اساسی نشده است.

رزاقی با اشاره به بخشهای اقتصادی قانون اساسی گفت: قانون اساسی ما در زمینه اقتصادی با وصیت نامه امام(ره) کاملا هم خوانی دارد. مثلا در بخشی از آن گفته می شود اقتصاد وسیله است نه هدف. این صراحت در گفتار نشان می دهد که اقتصاد ما نه سوسیالیستی است و نه لیبرالی.

وی عنوان کرد: در قانون اساسی در بخش وظایف دولت آمده است که دولت باید بخشهایی از قبیل خوراک، پوشاک، آموزش و اشتغال مردم را فراهم کند که این مسئله در اقتصاد سرمایه داری وجود ندارد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی هدف پرستش خداوند است.

این اقتصاددان بیان کرد: در اصل 44 اقتصاد به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می شود که بخش خصوصی مکمل دو بخش دیگر است. این مسئله هم اقتصاد ما را از دو انگ سوسیالیستی و لیبرالیستی بودن مبرا می کند.

از زمان هاشمی تاکنون مو به مو سیاستهای لیبرالی اجرا می شود

رزاقی خاطرنشان کرد: از زمان آقای هاشمی کشور ما مو به مو سیاستهای اقتصاد لیبرالی را به جز مواردی معدود اجرا کرده است. این سیاستها توسط آمریکا و از طریق صندوق بین المللی پول از فروپاشی شوروی به 60 تا 70 کشور دیکته شده و متاسفانه ما داوطلبانه این سیاستها را پذیرفته و اجرا می کنیم.

وی گفت: این سیاستها شامل خصوصی سازی،آزاد گذاشتن تجارت خارجی، ایجاد مناطق آزاد و مسائل دیگر که در حدود 25 سال گذشته در کشور اجرا می شود می باشد. در حال حاضر با توجه به این که دانشگاههای ما هم دانش آموخته های اقتصاد را در همین راستا تربیت می کنند کسانی که به این سیاستها پایبند باشند، مانند غنی نژاد، طبیبیان و یا آقای نیلی، عالم به علم اقتصاد نامیده می شوند!

این اقتصاددان تصریح کرد: نتیجه این سیاستها سیل گسترده بیکاران در جامعه و خالی شدن روستاها از کشاورز است. بنابراین فارغ از گرایشات دینی، هرکس دلش برای ایران می سوزد باید در این سیاستها تجدید نظر کند.

رزاقی گفت: متاسفانه دولتمردان ما راه پیروی از اقتصاد آمریکا را هم بلد نیستند زیرا در آمریکا وقتی واردات باعث آسیب به تولید داخلی می شود وارد کننده باید مالیات بسیار سنگینی را بپردازد. در آمریکا از همه اقشار مالیات گرفته می شود اما در کشور ما دولت عزمی برای گرفتن مالیات از ثروتمندان ندارد و رئیس جمهور اعلام می کند که ما قصد سرک کشیدن به حسابهای مردم را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امثال آقای غنی نژاد انقلاب اسلامی ما را هم کمونیستی می دانند. شاهد صحبتهای ایشان خاطرات آقای هاشمی است، در حالی که آقای هاشمی رفسنجانی بزرگترین لیبرال تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

غنی نژاد باید محاکمه شود

این اقتصاددان عنوان کرد: اظهارات آقای غنی نژاد توهین بزرگی به ملت ایران است و ایشان باید بابت این توهین عذرخواهی و حتی محاکمه شوند.

رزاقی تصریح کرد: صاحبان قدرت امثال آقای غنی نژاد را جلو انداخته اند که به اهداف خودشان برسند. نمونه این رفتارها را آقای زنگنه هم در قراردادهای جدید نفتی نشان دادند. قراردادهای جدید نفتی به معنای این است که برجام همانند کودتای 28 مرداد بوده و عده ای می خواهند بعد از کودتا یک قرارداد کاملا یک طرف به نفع کشورهای غربی در خصوص نفت ایران بنویسند.

وی گفت: وقتی در قانون اساسی ما به صراحت ذکر شده که دولت نباید کارفرمای مطلق باشد و یا بخش خصوصی نباید تکاثر ثروت ایجاد کند امثال غنی نژاد چگونه به قانون اساسی ما انگ لیبرالی و یا سوسیالی می زنند؟ این افراد قصد دارند انتخابات آتی مجلس را به شرایط انتخابات ریاست جمهوری 88 دچار کنند و با هجمه به قانون اساسی به اهداف خود برسند.

ارسال نظر: