توضیحات یک مدیر سیما:

تبریک تولد ساعدی در شبکه چهار، سهوی بوده است

کدخبر: 2002347

مکرمه آقایی تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت در برنامه زنده تلویزیونی جز به جزء متن پلاتوها از قبل تهیه شده باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مکرمه آقایی، مدیر سابق گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما که طی روزهای اخیر یک شبه توسط مدیر شبکه چهار سیما برکنار شده در گفتگو با فارس پیرامون ارتباط برکناری اش با اتفاقی که در برنامه "صد برگ" شبکه چهار روی داده بود توضیحاتی ارائه کرد.

آقایی در این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا تبریک گفتن سالروز تولد غلامحسین ساعدی(نویسنده ضدانقلاب و حامی گروهک تروریستی منافقین) در "صد برگ" عامل برکناری شما بوده است، اظهار داشت: این طور نیست، پیش از اینکه آن برنامه روی آنتن برود، مدیر شبکه از روز چهارشنبه پیامک‌های محترمانه ای مبنی براین که فشار کار گروه سنگین است و شما اذیت می شوید دادند و در آنجا تقاضا کردند من بپذیرم که مشاورشان باشم.

وی مساله روی داده را یک "اشتباه" و "سهو" دانسته و بیان داشت: اشتباه روی داده از سوی مجری برنامه بود او بنابه تشخیص خودش این حرف را زده و تولد را تبریک گفته، البته بدلیل دانش ادبی و سابقه فرهنگی بسیار خوبی که از آقای دکتر کاکاوند سراغ داریم بعید میدانم نیت سوء یی در کارشان بوده باشد عذرپیش آمده را خبط سهوی میدانم نه عمدی.

مدیر سابق گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار وقوع اتفاقاتی نظیر تبریک گفتن زادروز یک نویسنده ضدانقلاب را ناشی از ضعف برنامه ریزی در این شبکه دانسته و گفت: نمی توان انتظار داشت در برنامه زنده تلویزیونی جز به جزء متن پلاتوها از قبل تهیه شده باشد. دوستان صدبرگ هم به چنین چیزی قائل نبودند توجیه آنها این بود در برنامه زنده هر روزه امکان چنین برنامه ریزی های دقیقی وجود ندارد شاید با اشتباه رخداده به اهمیت اصرارها و دغدغه‌های شبکه مبنی بر برنامه ریزی دقیق تر در محتوا بهتر پی ببرند.

گفتنی است چندی پیش برنامه "هفت اقلیم" رادیو فرهنگ نیز به دلیل معرفی غلامحسین ساعدی به عنوان چهره هفته و تمجید از وی، تعطیل شده بود.

ارسال نظر: