وحید جلیلی:

فیلمسازان ۷۰ کشور به جشنواره عمار اثر ارسال کرده‌اند

کدخبر: 2002832

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار گفت: جریان فیلمسازی عمار تبدیل به یک جریان تثبیت شده در فضای سینمای ایران شده است.

وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، عنوان کرد: دغدغه اصلی ما در برگزاری جشنواره عمار این استعدادهایی است که در قالب جشنواره کشف شده و دیده می شوند. بر این اساس ما نگران هستیم که پشتیبانی و حمایت های لازم از این جوانان در حوزه آموزش و چه در حوزه تولید و تماشای آثار از آنها خواهد شد یا خیر.

وی افزود: این دغدغه ما در جشنواره ما در جشنواره ششم عمار به نظر من ابعاد تازه ای پیدا کرده است. آن هم با توجه به این دلیل است که جریان فیلمسازی عمار تبدیل به یک جریان تثبیت شده در فضای سینمای ایران شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در پاسخ به این سوال که برخی ها در سخنان خود گفته بودند که این جشنواره در دو یا سه دوره اخیر با کاهش رشد روبرو شده گفت: آن دست از افرادی که اعتقاد دارند جشنواره عمار در 3 دوره اخیر با کاهش سرعت رشد خود روبرو بوده به این دلیل بوده است که اطلاعات کم و ناقصی از برگزاری این جشنواره مردمی در سطح کشور دارند. در حقیقت اگر اطلاعات آنها کامل شود در نظر خود تجدید نظر خواهند کرد.

وی فضای برگزاری جشنواره فیلم عمار را روبه رشد دانست و گفت: به نظر من به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار باید به این نکته اشاره کنم که فضای جشنواره روبه رشد است و شاهد رخ دادن اتفاقات بسیار خوبی در این عرصه هستیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار افزود: جشنواره عمار بیشتر در سازمان تماشا گسترده شده و درحال انجام و گسترده تر کردن فعالیت های خود است. دلیل این مساله هم حرکت جشنواره با ظرفیت های مردمی است.

جلیلی اضافه کرد: در حوزه بخش بین الملل ششمین جشنواره فیلم عمار باید عرض کنم که تا امروز استقبال بسیار خوبی از برگزاری این جشنواره شده است. براین اساس ما قصد داریم تا در فصل بهار بخش بین الملل این جشنواره را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس همکاران ما در دبیرخانه این دوره از جشنواره فعالیت های خوبی را آغاز کرده اند و ارتباطات خوبی هم با فیلمسازان خارج از کشور گرفته اند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار به تعداد آثار خارجی ارسال شده در بخش بین الملل ششمین جشنواره عمار اشاره کرد و ادامه داد: در بخش بین الملل تا امروز چیزی حدود 3 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. البته واقعیت این است که اگر ما در دوره های قبل نیز بیشتر بر روی فراخوان کار می کردیم و تبلیغات بهتری رو انجام می دادیم شاید در آن دوره ها هم با استقبال خوبی روبرو می شدیم.

جلیلی در پایان گفت: ما با موج بسیار خوب فیلمسازان بین المللی نسبت به جشنواره عمار روبرو شده ایم بر این اساس جا دارد تا برای این موج و این استقبال بسیار خوب فکر و برنامه ریزی مناسبی انجام بدهیم. زیرا از 70 کشور به بخش بین الملل این جشنواره اثر ارسال شده است.

ارسال نظر: