معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان تهران:

غلظت آلاینده‌ها فردا تشدید می‌شود

کدخبر: 2003710

معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان تهران هوای پایتخت را در روز جاری ناسالم برای گروه‌های حساس دانست و از تداوم آلودگی هوا در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، هوای پایتخت در روز چهارشنبه را "ناسالم برای گروه‌های حساس" دانست و از تداوم آلودگی هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

عدد شاخص آلایندگی در پایتخت تا ساعت 8 صبح امروز 148 عنوان شد که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروههای حساس، سالمندان، زنان و کودکان است.

بیشترین عدد شاخص‌های آلودگی هوا مربوط به شهرداری منطقه 15 با عدد 173 بوده است که این اعداد حکایت از ناسالم بودن هوای پایتخت برای گروههای حساس دارد.

در حالی که طی روزهای گذشته به لطف باد و باران مردم تهران چند روزی هوای سالم را تنفس کردند هوای پایتخت از دیروز باز هم برای گروههای حساس ناسالم شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هوا‌شناسی کشور گفت: تحلیل نقشه‌های هوا‌شناسی، گذر موج ضعیفی را امروز از مناطق جنوبی کشور نشان می‌دهد که در استان‌های بوشهر، جنوب فارس و از بعدازظهر هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان سبب ابرناکی و احتمالا بارش پراکنده می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه با گذر موج دیگری از نوار شمالی کشور و همچنین نفوذ زبانه هوای پرفشار و جریانات شمالی بر روی دریای خزر، در شهرهای شمالی و بتدریج در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، بارندگی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هوا‌شناسی کشور با اشاره به اینکه امروز و فردا از لحاظ دمایی افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، گفت: طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، گاهی وزش باد و فردا کمی ابری، همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر: