همه نقش وزیر ورزش را قبول دارند

عابدینی: به تعویق افتادن انتخابات به ضرر کفاشیان است

کدخبر: 2004208

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در گفتگو با «نسیم آنلاین» گفت: اگر مجمع در اسفندماه برگزار می‌شد حتما کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شد ولی حالا ماجرا خیلی فرق دارد چراکه رقبا فرصت دارند با مطالعه شرایط پای به میدان رقابت بگذارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه برگزار شد و اتفاق‌های جالبی در آن افتاد. در حالی که علی کفاشیان از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بود که با اصلاح اساس‌نامه فدراسیون فوتبال، قدرت وزیر ورزش و جوانان را به حداقل برساند، تصویب این موضوع به طور نگهانی از دستور کار جلسه خارج شد. گفته می‌شود از وزارت ورزش و جوانان کفاشیان را شب قبل از مجمع احضار کرده بودند و از او خواسته بودند که موضوع تصویب اساس نامه جدید را از دستور کار مجمع خارج کنند و البته همین اتفاق هم افتاد. البته چیزی که بیش از پیش عجیب به نظر می‌رسید این است که وزیر ورزش و جوانان به طور علنی در جریان برگزاری مجمع اعلام کرد که نباید کاری انجام بشود که عده‌ای گمان کنند می‌خواهیم به هرعنوانی روی صندلی ریاست بنشینیم. هرچند گودرزی صراحتا منظور خود را بیان نکرد اما طبیعی است که توجه همه اعضا به کفاشیان جلب شود که در این مدت تمام تلاش خود را برای انتخاب مجدد به عنوان رییس فدراسیون فوتبال کرده است. به نظر می‌رسد از دستور جلسه خارج شدن تصویب اساس‌نامه اولین ضربه مهلک وزارت ورزش و جوانان به کفاشیان باشد، چرا که کمتر کسی است که نداند گودرزی هرگز رابطه خوبی با رییس فدراسیون فوتبال ندارد و تمام تلاش خود را برای اتنخاب نشدن او می‌کند.

با وجود تمام شایعاتی که در مورد این مساله وجود دارد، امیرعابدینی در گفتگو با « نسیم آنلاین » این موضوع را تکذیب می‌کند؛ هرگز فشاری به آقای کفاشیان نیامده است و من این حرف‌ها را تکذیب می‌کنم. به هر حال آقای وزیر در جریان مجمع صحبت‌هایی را مطرح کردند که از نظر ما هم منطقی آمد. ایشان اعلام کردند که نباید کاری کنیم که در آستانه مجمع شائبه درست شود و به همین دلیل هم اعضا بعد از مشورتی کردند تصمیم گرفتند که تصویب اساس نامه جدید را از دستور کار اعضای مجمع خارج کنند. مطمئن باشید مجمع فدراسیون فوتبال توصیه پذیر نیست و کاری که فکر کند درست است را انجام می‌دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار بود در اساس نامه جدید اختیارات وزیر را کم شود یا نه هم گفت: هرگز چنین چیزی درست نیست و تمام این‌ها تنها گمانه‌زنی رسانه‌ها بود. وقتی وزیر ورزش در مجمع حضور پیدا می‌کند یعنی همه نقش آن را قبول دارند. اصلا در اساس نامه تغیبرات کلی وجود نداشت اما ما به احترام آقای گودرزی قبول کردیم که تصویب آن را به بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال موکول کنیم.

عقب افتادن انتخابات به نفع کفاشیان است؟

بعد از این که با تصویب اعضای مجمع مشخص شد که انتخابات در اسفند ماه برگزار نمی‌شود و احتمالا در اواخر اردیبهشت‌ماه مجمع انتخاباتی تشکیل جلسه خواهد داد، عده‌ای چنین برداشت کردند که کفاشیان موفق شده حرف خود را به کرسی بنشاند چراکه حالا او زمان بیشتری را وقت دارد که به لابی با اعضای مجمع بپردازد.

این موضوعی است که عابدینی هرگز آن را قبول ندارد؛ فراموش نکنید که اگر مجمع در اسفندماه برگزار می‌شد حتما کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شد، چراکه ایشان رقیب جدی نداشتند. ولی حالا ماجرا خیلی فرق دارد چراکه رقبا فرصت دارند با مطالعه شرایط پای به میدان رقابت بگذارند و این قطعا کار را برای آقای کفاشیان سخت می‌کند.

او در مورد دلیل عقب افتادن انتخابات هم می گوید: هم وزارت ورزش و هم اعضای مجمع اعتقاد داشتند اسفندماه زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی نیست. در اسفندماه هم انتخابات مجلس شورای اسلامی است و هم انتخابات خبرگان رهبری را پیش رو داریم و طبیعی است که در این شرایط رسانه ها نمی توانند چندان توجهی روی انتخابات فدراسیون فوتبال داشته باشند. ضمن اینکه کاندیداها هم نمی توانند در رسانه تبلیغ کنند. به همین دلیل هم رای اکثریت بر عقب افتادن مجمع انتخاباتی بود که البته تصمیم درستی هم بود.

چرا ساختمان سرخابی‌ها واگذار نشد؟

در این مجمع برای واگذاری ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس رای‌گیری شد که البته این موضوع رای نیاورد و همچنان مالکیت این 2 ساختمان برعهده فدراسیون فوتبال باقی ماند. جالب است که بعد از این اتفاق علی اکبر طاهری مدیر عامل پرسپولیس ادعا کرد که عده‌ای اجازه ندادند این 2 ساختمان به استقلال و پرسپولیس واگذار شود، صحبت‌هایی که به نظر می‌رسید امیر عابدینی را مورد خطاب داده است. البته عضو مجمع فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: نمی دانم منظور آقای طاهری چه کسی بوده است. با این حال اعضای مجمع همه باهوش هستند و بهترین تصمیم را می‌گیرند. کسی هم نمی‌تواند چیزی به آنها تحمیل کند.

عابدینی در پایان گفت: متاسفانه آقای طاهری در جلسه ایرادهایی به صورت‌های مالی گرفت که به نظر می‌رسید خودش هم به درستی نمی‌داند چه می‌گوید. آقای طاهری باید چندین مجمع بیاید تا بتواند به مباحث مسلط شود.

ارسال نظر: