باهنر در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی:

الان اگر تحریم‌ها هم برداشته شوند درآمد ما کمتر از ٧٠٠ دلار است

کدخبر: 2006040

نایب رئیس مجلس با اشاره به نقاط منفی سال‌های پس از انقلاب گفت: وصعیت کشور ما در شاخص‌های کلان اقتصادی قابل قبول نیست، مسئله اشتغال در شرایط بدی است، اکنون اگر تحریم‌ها هم برداشته شوند درآمد ما کمتر از ٧٠٠ دلار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در خانه شهریاران جوان گفت: اصولگرایی این است که بتوان تعادلی منطقی بین آرمانگرایی و واقعیت جامعه فراهم کرد، انقلاب و نظام از یکدیگر قابل تفکیک نیستند و همواره با هم معنا پیدا می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس باید دید در فرآیند این ٣٥ سال پس از انقلاب چقدر موفق بودیم و به این موفقیت چه نمره ای می‌دهیم، پیشرفت ها و پسرفت ها را باید مطابق واقعیت دید و ارزیابی کرد.

دبیرکل جامعه مهندسین گفت: برای رسیدن به یک نقطه عادلانه باید نقد کرد، نسل انقلاب کار بزرگی انجام داد و انقلاب کرد، نسل بعد از انقلاب دفاعی جانانه از مرزهای کشور داشت، جنگ ایران از دو منظر قابل بررسی است، ١-هر جنگی در دنیا بود یک طرف آن یا آمریکا بود یا شوروی بود ٢- در همه جنگ‌های ایران یک قسمت از کشور جدا شد جز جنگ تحمیلی.

باهنر گفت: نسل سوم انقلاب نیز نمره قابل قبولی می گیرد، به عنوان مثال دوران سازندگی که خسارات و ضرر های جنگ را بازسازی کرد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: دولت دوم خاتمی از لحاظ توسعه اقتصادی و فرهنگی خوب بود و نمره قبولی می گیرد، به عنوان مثال ما از لحاظ نیروی انسانی در حوزه پزشکی بهترین نیروها را داریم.

وی با اشاره به نقاط منفی سال های پس از انقلاب گفت: وصعیت کشور ما در شاخص های کلان اقتصادی قابل قبول نیست، مسئله اشتغال در شرایط بدی است، اکنون اگر تحریم ها برداشته هم شود درآمد ما کمتر از ٧٠٠ دلار است.

باهنر ادامه داد: متأسفانه ما از نقاط مهم و سوق الجیشی خود نتوانستیم به نحو مطلوب استفاده کنیم ، از ٢٤٠٠ کیلومتر خط مرز آبی که به آب های گرم دنیا متصل است، ٢٢٠٠ کیلومتر غیر قابل استفاده است.

نایب رئیس مجلس در پایان گفت: هم دولت هم مجلس به رأی مردم نیاز دارند، اما متاسفانه علاقه مندیم که فقط مردم را دلخوش کنیم، عمق دید ما برای برنامه ریزی متاسفانه ٨ ساله است نه ٢٠ ساله و ٥٠ ساله.

ارسال نظر: