"سلامت یاران" جای کسی را تنگ نمی‌کنند

ضرورت واقع نگری در مورد یک طرح ماندگار

کدخبر: 2006886

حال که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با حس نوعدوستی و حرکت در جهت تسکین آلام بیماران تحت عنوان "سلامت یاران" وارد این عرصه خدمت رسانی شده است عده‌ای به جای همراهی و همیاری ساز مخالف کوک کرده و با کوته فکری به دنبال تقابل با این طرح هستند.

گروه جامعه «نسیم آنلاین»: امروزه فعالیت داوطلبانه در حوزه‌هایی مثل بهداشت ودرمان، آموزش و پرورش و امداد و نجات روشی ایده آل برای ارتقاء این حوزه‌ها است است. داوطلبان خود را برای همکاری در شکوفایی و ساختن دنیایی اخلاقی‌تر و مترقی‌تر به اجتماع پیوند ‌می‌زنند. این روح عملگرایی امسال برای نخستین بار در طرح "سلامت یار" وجود دارد .

سلامت یار با هدف مقابله و رویارویی بیماری شایع این روز‌ها یعنی بی‌تفاوتی طراحی و اجرا می‌شود. در روزهایی که تنها به اشاره‌ آرام،، یک دو کلام حرف استعاره بسنده می‌کنیم و خودمان را به خواب زده‌ایم. آنقدر برخورد‌ها سرد شده که‌ پیش هر کسی هم نمی‌شود حرف از علاقه و نیاز مکرر به همدلی زد. فقدان باور است به برخاستن، فقدان مدد است به جهت کمک و حتی فقدان همدرد است به جهت یک همدردی ساده .

ماموریت‌های اصلی جمعیت هلال احمر، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، سلامت، پیشگیری از آسیب‌ها و کمک رسانی در حوادث است و باید اعتراف کرد حادثه فقدان اعتماد و عاطفه به مراتب هزاران بار سهمگین‌تر از حوادث و بلایای طبیعی است.

گاهی فکر می‌کنم باید کاری می‌کردیم و نکردیم. گاهی خبری می‌آمد و ما انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته، از خود نه واکنشی نشان می‌دادیم و نه حتی بعدش بیزار می‌شدیم . مثال بیماری که نمی‌پذیرد بیمار است. تنها بار سنگین ادعا و اوانگارد علاقه به آدمی را با خود یدک می‌کشیم و با تمام این هیبت و جبروتی که برای خود ساخته‌ایم، کاری از دستمان برای کسی که در خیابان، زیر پل، درست زیر پلی که هزاران بار از آن عبور کرده‌ایم، عبور کرده‌ای، بر نمی‌آید . این حجم وسیع بی‌ارادگی را‌، این حجم وسیع بی‌تفاوتی را، نمی‌توان با هیچ کلمه و جمله و انشا‌ متنی، توجیه کرد. بی‌شک دچار یک نوع بیماری مرموز شده‌ایم .

یک نوع بی‌ارادگی دهشتناک، یک نوع بی‌عملی دهشتناک، انگار همه از این سیل و زلزله و توفان پنهانی و مخفی و زیر پوستی بی‌عاطفگی و بی‌تفاوتی به هم نوع راضی و خشنود هستند .

تنها به اشاره‌ آرام،، یک دو کلام حرف استعاره و در ‌‌نهایت یک اخم، بسنده می‌کنیم و خودمان را به خواب زده‌ایم. آنقدر برخورد‌ها سرد شده است که‌ این روز‌ها پیش هر کسی هم نمی‌شود حرف از علاقه به هق هق گریه زد. فقدان باور است به برخاستن، فقدان مدد است به جهت کمک و حتی فقدان همدرد است به جهت یک همدردی ساده .

حال که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با حس نوعدوستی و حرکت در جهت تسکین آلام بیماران تحت عنوان سلامت یاران وارد این عرصه خدمت رسانی شده است عده‌ای به جای همراهی و همیاری ساز مخالف کوک کرده و با جزم اندیشی به دنبال تقابل با این طرح هستند .

امیدواریم آنها در عمل نیز به داعیه انسان دوستی خود عمل کنند و اجازه دهند که مهر و عطوفت و همیت در جامعه بار دیگر رونق بگیرد که جامعه امروز ما بیش از گذشته تشنه ماشین احساس است .

ارسال نظر: